Ledigt jobb

Helse Sør-øst RHF

Vil du være med å effektivisere IKT-endringer og leveranser i Sykehuspartner?

Offentlig forvaltning

Motiveres du av innflytelse, muligheter og ansvar? Les videre!

Seksjon ITSM praksis har ansvar for at ITIL prosessene Change, Incident, Problem, Knowledge, Capacity og Request skaper verdi i hele organisasjonen. Vi jobber i team, bredt og tverrfaglig, og har oppgaver som både er operative og utviklende. Kontinuerlig forbedring står sentralt i seksjonens kultur og identitet – med mål om datadrevet prosessoptimalisering. Virksomheten står nå midt mellom en tradisjonell endringshåndtering og en moderne skybasert driftsmodell med fokus på kontinuerlig integrasjon og kontinuerlig leveranse/utrulling.

Til seksjonen søker vi en medarbeider som vil inngå i Change-teamet og bekle rollen Change Enabler. Vi ønsker en person som evner å jobbe med flere oppgaver i parallell, er opptatt av nyvinning og effektivisering samt automatisering av prosesser, til det beste for brukere i Helse Sør-Øst.
Som ansatt hos oss vil du være en del av et team med høy faglig kompetanse, og du vil bidra i spennende leveranser som skal forme fremtidens sykehus. Det er også store muligheter for personlig og faglig utvikling.

Change-teamet vil bestå av 3 medarbeidere. Samlet er vi 16 engasjerte medarbeidere med ansvar for ulike praksiser i seksjonen.

Kvalifikasjoner:

  • Fullført relevant høyere utdannelse, minimum Bachelorgrad. Lang erfaring kan kompensere for formell utdannelse, men formell utdannelse vektlegges
  • God teknologiforståelse og erfaring fra større IT-miljøer
  • Kjennskap til endringsarbeid i en programvaredefinert infrastruktur med konteinermiljøer
  • God kjennskap, gjennom arbeidserfaring, med rammeverk som f.eks. ITIL, DevSecOps, COBIT, MOF eller TOGAF
  • Kunnskap om og erfaring fra moderne ITSM-verktøyporteføljer fra ledende leverandører
  • Beherske norsk meget godt, både muntlig og skriftlig.

Karakterer og vitnemål må legges ved søknaden via Vitnemålsportalen. Høyere utdanning gjennomført utenfor Norge må være offentlig godkjent og dokumentert av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. For noen stillinger vil det gjennomføres en utvidet bakgrunnssjekk.

Sykehuspartner HF er underlagt sikkerhetsloven. Det er pr. i dag ikke et krav om sikkerhetsklarering for denne stillingen, men et slikt krav kan bli stilt på et senere tidspunkt. For noen systemtilganger i Sykehuspartner vil det som følge av lovpålegg være krav om fremvisning av pass eller nasjonalt/Europeisk ID-kort

Personlige egenskaper:

  • Brennende engasjement for smidig tankesett, kontinuerlig forbedring og verdien av gode data
  • Strukturert, god til å planlegge og har høy gjennomføringsevne
  • Løsningsorientert
  • Modig nok til å si stopp - når risikoen er for høy
  • Mestrer balansen mellom å jobbe selvstendig og være en del av et team
  • Utadvendt, gode kommunikasjonsevner og erfaring fra å jobbe med teknologer
  • Evne til å tilegne seg ny kunnskap i takt med utviklingen innenfor fagfeltet

Personlig egnethet kan bli vektlagt sterkere enn enkelte krav til kompetanse og erfaring

Du kan identifisere deg med våre kjerneverdier: Lagspiller, Endringsvillig, Ansvarlig og Nytenkende

Vi tilbyr:

Et stort fagmiljø med dyktige og motiverte kollegaer, der tverrfaglig kunnskapsdeling er sentralt. Gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Fleksibel arbeidstidsordning med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor etter avtale. Gode forsikrings- og pensjonsordninger, lønn etter avtale, telefon- og bredbåndordninger. Bedriftsidrett, kulturfond, bidrag til og rabatt på medlemskap hos utvalgte treningssentre.

Søkerlisten til stillingen kan bli offentliggjort i henhold til offentleglova § 25. Hvis du ønsker å unngå å bli oppført på denne listen, må du krysse av for dette i søknaden din og begrunne hvorfor. Skulle vi ikke kunne imøtekomme ditt ønske, vil vi kontakte deg før søkerlisten blir offentliggjort. Du vil da få muligheten til å trekke din søknad dersom du ønsker det.