Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Konsulent IKT - IAM Katalogforvalter

Offentlige tjenester og forvaltning

Ønsker du en faglig utfordrende og meningsfylt arbeidshverdag i en av Nordens største IKT-bedrifter, en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag? Ønsker du en stilling med høy grad av selvstendighet, påvirkningsmuligheter, ansvar, men tidvis travle dager? Har du noen års erfaring eller er nyutdannet innen fagfeltet? Da oppfordrer vi deg til å søke på denne stillingen!
 
Prosjektet TiPAD i programmet ISOP har som oppgave å utarbeide ny felles navnestandard for Active Directory, der hovedleveranse er å etablere en rollekatalog for privilegerte tilganger, sammen med en opprydning i AD struktur hos SIKT og OUS. Vi søker etter en katalogforvalter for forvaltning og videre drift og utvikling av rollekatalogen, inkludert leverandørtilganger, og som kan ha et hovedfokus på denne løsningen når den overleveres Sykehuspartner.
 
Stillingen inngår i seksjonen Interne Tjenester som i dag består av 18 ansatte med arbeidssted fordelt på 5 ulike lokasjoner. Seksjonen har ansvaret for IAM tjenester innen tilgangsstyring, og står bak mye av det utførende sikkerhetsarbeidet i Sykehuspartner, i samarbeid med CERT (Computer Emergency Response Team) og avdeling Sikkerhet.

Arbeidsoppgaver
  • Ha oversikt over de registre som inngår i tilgangskatalogen, og være en rådgiver i forhold til innhold, samt vedlikehold av disse
  • Arbeid med prosesser, prosessforbedringer og rutiner rundt innhold i rollekatalogen
  • Bidra med implementering, kvalitetssikring og dokumentasjon av løsningene
  • Sikre en effektiv og korrekt håndtering av våre kunders ulike brukerroller og tilganger
  • Ha oversikt over pågående aktiviteter, prosjekter, releaser, etc. innen IAM-området
  • Bygge opp inngående forståelse for IAM-områdets løsninger, samt de tekniske komponentene knyttet til disse
  • Sørge for at retningslinjer, sikkerhet og standarder for tjenesten ivaretas og forbedres
  • Forvaltningsoppgaver og oppfølgning av daglig drift som medfører saksløsning i henhold til ITIL prosesser

Avdeling Basistjenester er et leveransekontor under opprettelse, og det kan bli aktuelt under stillingen å bidra som leveransekoordinator ved leveransekontoret

Kvalifikasjoner
  • Høyskole / Universitet, bachelor IKT eller høyere innen IKT fag
  • Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse
  • Kunnskap om katalogtjenester, policy- og rollebasert administrasjon
  • Ha god innsikt i teknisk infrastruktur
  • Kjennskap til ITIL er ønskelig
  • Fordel med kjennskap til IT-systemer i helsevesenet
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner, både norsk og engelsk
  • Stillingen kan komme til å kreve sikkerhetsklarering K-Konfidensielt
  • Personlig egnethet blir vektlagt
Personlige egenskaper
  • Kundeorientert
  • Proaktiv og løsningsorientert, og deler gjerne kunnskap
  • Strukturert, kundeorientert og ansvarsbevisst
  • Teknisk forståelse og gode excelkunnskaper
  • Evne til å samarbeide godt med andre fagmiljøer, og liker å jobbe i team
  • Evne til å utvikle og motivere andre
  • Evne til profesjonell leverandør- og kundeoppfølging basert på god samhandling
Vi tilbyr
  • En spennende stilling i et hyggelig og faglig utfordrende kompetansemiljø
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår
  • Fleksibel arbeidstid
  • Betalt overtid
  • Litt reisevirksomhet må påregnes 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25.