Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Vi søker etter en Microsoft 365 ekspert til vårt dyktige og tverrfaglige team

Offentlig forvaltning

Med mange IKT-tjenester og prosjekter i tett samarbeid med sykehusene, er Sykehuspartner en nøkkelspiller i digitaliseringen av helsevesenet. Vi skal blant annet bidra til nye og mer effektive arbeidsmetoder støttet av Microsoft 365, for å frigjøre mer tid til pasientbehandling for alle ansatte i Helse Sør-Øst.

Vi søker derfor etter flere erfarne kolleger til å bli en del av vårt fagmiljø, som består av rådgivere innen Teams, SharePoint Online, OneDrive, Power Platform og resten av Microsoft 365.

Du vil få en sentral rolle i Helse Sør-Østs Microsoft 365-satsing og implementering, sammen med et svært dyktig og kompetent tverrfaglig team. Ditt hovedfokus vil være å håndtere komplekse utfordringer og bidra til videreutvikling av teknologien. Stillingen vil ha en variert arbeidshverdag innenfor Microsoft 365 og du får en stor spennvidde i oppgaver som gir deg en unik mulighet for faglig og personlig utvikling.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på bachelor- eller masternivå innenfor IT. Lang og relevant erfaring kan kompensere for kravet om formell utdanning
  • Solid erfaring fra og forståelse for M365-plattformen, minimum fem års erfaring innenfor implementering/teknisk support/forvaltning av/rådgivning innen Teams, SharePoint Online, Viva Engage og andre funksjoner i Microsoft 365
  • Dokumentert evne til å løse komplekse tekniske problemer og utfordringer
  • Svært god kjennskap til hvordan administrasjonssentrene i M365 er bygget opp, administreres og avhengigheter de har mot andre tjenester i Microsoft 365
  • Erfaring fra store og komplekse IT-miljøer
  • Sertifisering som Microsoft 365 Certified: Administrator Expert eller tilsvarende erfaring.
  • Fordel med kunnskap om nettverk, serveradministrasjon, DNS og PowerShell.
  • Evne til å samarbeide tett med arkitekter og andre administratorer ansvarlige for ulike deler av M365, infrastruktur, identitet, sikkerhet, endepunkter og applikasjoner 

Karakterer og vitnemål må legges ved søknaden via Vitnemålsportalen. Høyere utdanning gjennomført utenfor Norge må være offentlig godkjent og dokumentert av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. For noen stillinger vil det gjennomføres en utvidet bakgrunnssjekk.

Personlige egenskaper:

  • Du kan identifisere deg med våre kjerneverdier: Lagspiller, Endringsvillig, Ansvarlig og Nytenkende
  • Du er analytisk, jobber strukturert og evner å sette deg raskt inn i komplekse problemstillinger
  • Du har god gjennomføringsevne og kan holde hodet kaldt i stressende situasjoner
  • Du evner å ta initiativ og jobber selvstendig, men fungere godt i tverrfaglig teamarbeid
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

Et stort fagmiljø med dyktige og motiverte kollegaer, der tverrfaglig kunnskapsdeling er sentralt. Gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Fleksibel arbeidstidsordning med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor etter avtale. Gode forsikrings- og pensjonsordninger, lønn etter avtale, telefon- og bredbåndordninger. Bedriftsidrett, kulturfond, bidrag til og rabatt på medlemskap hos utvalgte treningssentre.

Søkerlisten til stillingen kan bli offentliggjort i henhold til offentleglova § 25. Hvis du ønsker å unngå å bli oppført på denne listen, må du krysse av for dette i søknaden din og begrunne hvorfor. Skulle vi ikke kunne imøtekomme ditt ønske, vil vi kontakte deg før søkerlisten blir offentliggjort. Du vil da få muligheten til å trekke din søknad dersom du ønsker det.