• Bedrift
    Rana kommune
  • Søknadsfrist
    05.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Engasjement
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5827082
  • Se her for andre jobber fra Rana kommune
Ledig stilling

Rana kommune

Prosjektleder pasientens legemiddelliste (PLL) Helgeland

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ønsker du å bidra til å innføre pasientens legemiddelliste på hele Helgeland?

Da er dette stillingen for deg

Ved Helse og mestring er det ledig 100 % som prosjektleder for innføring av Pasientens legemiddelliste på Helgeland. 

Kommunene på Helgeland skal ta i bruk det digitale samhandlingsverktøyet Pasientens legemiddelliste (PLL).

PLL skal innføres i alle enheter i kommunene som ordinerer eller administrerer legemidler, herunder legekontor, sykehjem, hjemmetjenester, legevakt m.fl. Rana er først ute i utprøving og innføring av PLL.

Samarbeidet i kommunene vil først og fremst være med leger, sykepleiere, farmasøyter, IKT/systemansvarlige og ledere. I tillegg gjøres arbeidet i samarbeid med Helse Nord, Helgelandssykehuset, fastleger, Helsefellesskapet, journalleverandører, Norsk helsenett, Helsedirektoratet m.fl.  

Som prosjektleder blir du ansatt i Rana kommune, og organisert som en del av staben i avdeling for helse og pleie. Jobben medfører noe reisevirksomhet.

Stillingen finansieres av prosjektmidler fra helsedirektoratet. 

Arbeidsoppgaver
  • Lede og koordinere utprøving og innføring av PLL i kommunene på Helgeland.
  • Lede lokal samhandlingsgruppe for alle aktører (PLL i praksis). 
  • Samarbeide med PLL-prosjektressurser i kommunene, fastleger, Helgelandssykehuset, Helse Nord og Helsefellesskapet.
  • Informere, følge opp, og koordinere arbeidet med alle enhetene i kommunene som ordinerer eller administrerer legemidler.  
  • Delta på samarbeidsmøter med involverte parter.
  • Inngå i samarbeid i Nord Norge med prosjektledere fra Bodø, Tromsø og Hammerfest.
  • Være en aktiv bidragsyter for å gjøre PLL kjent for alle interessenter.
  • Søke og rapportere på tilskuddsmidler fra Helsedirektoratet.  

 

Kvalifikasjoner
  • Helsefaglig utdanning på bachelor eller masternivå.
  • Erfaring fra prosjekt-/prosessledelse i komplekse prosesser innenfor helsefeltet  Erfaring fra prosesser/prosjekter på forskjellige forvaltningsnivå.
  • Kjennskap til sammenhengen mellom ordinasjon og administrasjon av legemidler.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
  • God kunnskap i bruk av dataverktøy. 
  • Førerkort for personbil, kl. B. 
Personlige egenskaper
  • Du har en stor interesse og engasjement for fagfeltet og fagutvikling. 
  • Du skaper gode relasjoner og samarbeid på tvers av ulike enheter og fagmiljø. 
  • Du liker å jobbe selvstendig, er autonom og setter pris på oppgavevariasjon.  
  • Du er fleksibel og evner å jobbe med flere arbeidsoppgaver samtidig.  

Ved tilsetting vil relevant erfaring og personlig egnethet vektlegges.

 

Det er mange gode grunner til at du skal søke jobb hos oss. Her får du

  • En spennende stilling hvor du bidrar til utvikling i tjenesten og fagfeltet.
  • Mulighet til å utvikle deg og tilegne deg ny kunnskap. 
  • Utfordrende arbeidsoppgaver innenfor fagfeltet.
  • Tett samarbeid med faglig engasjerte medarbeidere med høy kompetanse i kommunene, og med en hel rekke gode samarbeidspartnere.
  • Dagtid med fleksitid.
  • Lønn etter kvalifikasjoner.  
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger. 
  • Bedriftshelsetjeneste.
  • En av arbeidslivets beste pensjon- og forsikringsordninger

Arbeidstid: 37,5 t/u

Lønn og arbeidsbetingelser reguleres av KS tariffavtale.

Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Se her om beregning av lønnsansiennitet.

Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir).

Referanser må oppgis i søknaden, der en må være fra arbeidsgiver.

Fortrinnsrett for interne søkere vil bli tatt hensyn til ved ansettelsen.

Rana kommune er en åpen og inkluderende arbeidsgiver, hvor søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke. Kommunen praktiserer meroffentlighet. I henhold til Offentlighetsloven §25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker ber om anonymitet.

Søknad skal sendes via elektronisk søknadsskjema, se link på denne side.

 

 

 

  • Bedrift
    Rana kommune
  • Søknadsfrist
    05.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Engasjement
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5827082
  • Se her for andre jobber fra Rana kommune