• Bedrift
    Rana kommune
  • Søknadsfrist
    05.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5758803
  • Se her for andre jobber fra Rana kommune
  • Oppdatert 14.08.2024
Ledig stilling

Rana kommune

Kommunefarmasøyt

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du bli kommunefarmasøyt i Rana kommune?

Ønsker du samtidig å bidra til å innføre pasientens legemiddelliste (PLL) på hele Helgeland? Da er dette stillingen for deg.

I Helse og mestring har ledig:

  • 100 %  fast stilling som kommunefarmasøyt for snarlig tiltredelse.

I vårt pågående strategiarbeid jobber vi kontinuerlig med å styrke kompetansen, bedre pasientsikkerhet og bygge de beste lagene for å drive tjenestene våre mot fremtiden. Som Kommunefarmasøyt skal du bidra til tjenesteutvikling innen legemiddelområdet i helse og mestring, være ansvarlig for legemiddelopplæring og drift av kommunens legemiddelkomité. Kommunefarmasøyten vil samarbeide tett med blant annet utøvende enheter, kommuneoverlegen, fastleger og spesialisthelsetjenesten.

I tillegg skal kommunene på Helgeland innføre og ta i bruk det digitale samhandlingsverktøyet Pasientens legemiddelliste (PLL) Derfor vil de to første årene av stillingen bli dedikert til innføring av PLL på Helgeland. PLL skal innføres i alle enheter som ordinerer eller administrerer legemidler, herunder legekontor, sykehjem, hjemmetjenestene osv. Samarbeidet i kommunene vil først og fremst være med leger, sykepleiere, ikt/systemansvarlige. I tillegg gjøres dette arbeidet i samarbeid med Helse Nord, fastleger, Helsefellesskap Helgeland, journalleverandører, Norsk Helsenett, Helsedirektoratet m.fl. Jobben vil medføre noe reisevirksomhet.

Arbeidsoppgaver kommunefarmasøyt

  • Planarbeid for å oppfylle lovkrav som omhandler legemiddelhåndtering
  • Utviklingsarbeid som kvalitetsforbedring, undervisning, internkontroll, revisjon, deltakelse i nasjonale og lokale prosjekter
  • Ha ansvar for kommunens legemiddelkomite
  • Være fagansvarlig i anskaffelser innenfor fagfeltet
  • Veiledning og rådgivning
  • Utvikling av statistikk som grunnlag for økt kunnskap og forbedringsarbeid
  • Bidra til at legemiddelgjennomganger gjennomføres etter lovkrav
  • Listen er ikke uttømmende

Arbeidsoppgaver prosjektleder PLL

  • Lede og koordinere utprøving og innføring av PLL i kommunene på Helgeland.
  • Lede lokal samhandlingsgruppe for alle aktører (PLL i praksis). 
  • Samarbeide med PLL-prosjektressurser i kommunene, fastleger, Helse Nord og Helsefellesskapet.
  • Informere, følge opp, og koordinere arbeidet med alle enhetene i kommunene som ordinerer eller administrerer legemidler.  
  • Delta på samarbeidsmøter med Helse Nord, EPJ-leverandører og Norsk helsenett.
  • Inngå i samarbeid i Nord Norge med prosjektledere fra Bodø, Tromsø og Hammerfest.
  • Være en aktiv bidragsyter for å gjøre PLL kjent for alle interessenter.
  • Søke og rapportere på tilskuddsmidler fra Helsedirektoratet.  

Kvalifikasjoner

  • Du må være Cand.pharm/ ha master i farmasi. Du må ha kjennskap til og erfaring fra samarbeid/ samhandling med kommunehelsetjenesten,
  • Erfaring fra prosjekt/prosessledelse i større prosesser- gjerne fra forskjellige forvaltningsnivå.
  • Erfaring fra internkontroll, revisjon, og utarbeidelse av legemiddelstatistikk
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • God kunnskap i bruk av dataverktøy
  • Førerkort for personbil kl. B

Personlige egenskaper

  • Du har en stor interesse og engasjement for fagfeltet og fagutvikling. 
  • Du skaper gode relasjoner og samarbeid på tvers av ulike enheter og fagmiljø. 
  • Du liker å jobbe selvstendig, er autonom og setter pris på oppgavevariasjon.  
  • Du er fleksibel og evner å jobbe med flere arbeidsoppgaver samtidig.  
  • Ved tilsetting vil relevant erfaring og personlig egnethet vektlegges.    

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Det er mange gode grunner til at du skal søke jobb hos oss. Her får du:

  • Opplæring og gode muligheter for å utvikle kunnskap og kompetanse
  • Et godt tverrfaglig arbeidsmiljø
  • Gjøre en forskjell og bidra til å utvikle tjenestene for fremtiden
  • En av arbeidslivets beste pensjon- og forsikringsordninger

Arbeidstid: 37,5 t/uke 

Lønn og arbeidsbetingelser reguleres av KS tariffavtale.

Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Se her om beregning av lønnsansiennitet.

Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT.

Referanser må oppgis i søknaden, der en må være fra siste arbeidsgiver.

Rana kommune er en åpen og inkluderende arbeidsgiver, hvor søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke. Kommunen praktiserer meroffentlighet. I henhold til Offentlighetsloven §25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker ber om anonymitet.

Søknad skal sendes via elektronisk søknadsskjema, se link på denne side.

 

 

 

  • Bedrift
    Rana kommune
  • Søknadsfrist
    05.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5758803
  • Se her for andre jobber fra Rana kommune
  • Oppdatert 14.08.2024