Ledigt jobb

Østre Toten kommune

Kommunalsjef oppvekst og velferd

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker en strategisk og tydelig leder som vil bidra til utvikling og helhet i kommunens oppvekst- og velferdstjenester. Som kommunalsjef får du det overordnede ansvaret for å sikre helhetlig styring og utvikling av tjenester som fremmer trygghet, mestring og inkludering – både for barn, unge og familier, og for innbyggere med behov for velferdstjenester gjennom Nav.

Vi ser etter en leder som evner å balansere strategisk utviklingsarbeid med drift og tjenestekvalitet. Du må ha forståelse for helheten i tjenestetilbudet og evne å skape samspill på tvers av fagområder og nivåer, i et helhetlig perspektiv innenfor kommunalområdet og kommunen. Vi er opptatt av å utvikle våre tjenester sammen med innbyggerne.

Stillingen inngår i kommunedirektørens ledergruppe og gir deg store muligheter til å påvirke både samfunnsutvikling og organisasjonskultur i en kommune med korte veier mellom folk og stor vilje til utvikling.

Om stillingen: 

  • Lede og videreutvikle tjenesteområdene innen oppvekst og velferd.
  • Sikre helhetlig styring, effektiv ressursbruk og tverrfaglig samarbeid.
  • Skape trygghet og utvikling i ledergruppen og i tjenesteområdene.
  • Bidra aktivt i kommunens strategiske utvikling som del av ledergruppen.
  • Være en synlig og samlende leder – både internt og eksternt.

Kvalifikasjoner: 

Må-krav: 

  • Relevant utdanning på høgskole- eller universitetsnivå. 
  • Faglig kompetanse og erfaring innen oppvekstområdet. 
  • Ledererfaring i en politisk styrt organisasjon. 
  • God forståelse for samspillet mellom politikk og administrasjon. 
  • Digital kompetanse som støtter opp under kommunens utviklingsmål.  
 Ønskede kvalifikasjoner: 
  • Erfaring fra ledelse av komplekse organisasjoner. 
  • Kjennskap til og erfaring med tverrfaglig samarbeid. 
  • Interesse for innovasjon og tjenesteutvikling innen tjenesteområdene. 

Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.

Personlige egenskaper:

  • Tydelig og tillitsskapende lederstil. 
  • Gode relasjonelle og kommunikative ferdigheter. 
  • Robust, beslutningsdyktig og har mot i krevende situasjoner.
  • Evne til å motivere og inspirere medarbeidere. 
  • Strategisk og utviklingsorientert tankesett. 
  • Strukturert, handlekraftig og målrettet i arbeidet. 
  • Gode samarbeidsevner og har god helhetsoversikt. 

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

Vi tilbyr en interessant lederstilling i en utviklingsorientert og veldrevet kommune med høy kompetanse. Våre kommunalsjefer har gode muligheter til å påvirke utviklingen både i kommunen og i organisasjonen.

Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har spennende, meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø. Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og Hovedtariffavtalen. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon. 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.