Ledig stilling

Østre Toten kommune

Tjenesteområdeleder tildeling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Arbeidsplass:

Stillingen er en del av kommunalområdet helse og mestring. Kommunalområdets mål og strategier fokuserer rundt mestring, selvstendighet, tilhørighet og deltakelse. Tildelingsenheten har ansvar for to avgrensede områder, tjenestetildeling og boligforvaltning. I tillegg har kontoret funksjon som koordinerende enhet.

Om stillingen: 

Stillingen som tjenesteområdeleder for tildeling er en spennende og strategisk lederstilling i et område med høy kompleksitet og stort samfunnsansvar. Du vil ha det overordnede ansvaret for ledelse og utvikling av tildelingskontoret, inkludert tjenestetildeling innen helse og omsorg, psykisk helse og rus, barn og unge, samt forvaltning av kommunale boliger og boligsosiale virkemidler. I tillegg har kontoret funksjon som koordinerende enhet.

Stillingen er plassert i stab til kommunalsjef helse og mestring, og inngår i kommunalsjefens nærmeste ledergruppe. Du vil jobbe tett sammen med andre tjenesteområdeledere og kommunalsjef, og være en sentral bidragsyter i strategisk utviklingsarbeid.

Du får ansvar for et kompetent og engasjert fagmiljø, og skal lede både erfarne og dedikerte medarbeidere i enhetens ulike team. Som leder forventes det at du sikrer god kvalitet, effektiv ressursbruk og samordnede tjenester med innbyggerens behov i sentrum.

Stillingen krever både strategisk blikk og operativ tilstedeværelse – du må evne å jobbe med langsiktige utviklingsmål, samtidig som du håndterer løpende drift og endringer i hverdagen. Du vil også være en viktig pådriver for innovasjon og digitalisering i tjenestene.

Bedre tverrfaglig innsats (BTI) er et satsningsområde i Østre Toten kommune. Målet er at barn, unge og deres foresatte sikres en helhetlig og koordinert innsats med fokus på hjelp som hjelper. 

Stillingen er organisert som tjenesteområdeleder og rapporterer til kommunalsjef helse og mestring.

Arbeidsoppgaver: 

  • Ta aktivt del i å utvikle kommunen som helhet. 
  • Utvikle tjenesteområdet i tråd med kommunens behov. 
  • Bidra inn i utviklingen av overgripende planer og strategier og ta strategiske beslutninger med 5-10 års horisont i samarbeid med ledergruppen på nivå 1. 
  • Ta eierskap til politiske prioriteringer for kommunen og for området spesielt – ferdigstille saker til politisk behandling. 
  • Virksomhetsstyring og budsjett for hele området.  
  • Ansvarlig for områdets resultater og kollektivt ansvarlig for kommunens resultater. 
  • Ta eierskap til tjenesteområdets ansvar for driftsrelaterte og administrative oppgaver internt i kommunen.  

Kvalifikasjoner:

Må- krav:

  • Relevant universitets/høgskoleutdanning, men lang relevant arbeidserfaring kan kompensere for dette.
  • Kunnskap om og erfaring innen forvaltning og helserett.
  • Erfaring med ledelse fra offentlig sektor.
  • Kunnskap om og erfaring med økonomistyring.
  • Forståelse og interesse for digitalisering som er relevant for området.
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne.
  • Førerkort kl B.

Ønskelige krav:

  • Erfaring fra omstilling/omorganiseringsprosesser.
  • Relevant videreutdanning

Personlige egenskaper:

  • Praktiserer mestrings- og relasjonsorientert ledelse som motiverer, inkluderer, respekterer og viser tillit.
  • God relasjonskompetanse og er en samlende og utviklingsorientert leder, som evner å bygge et godt lag.
  • Gode kommunikasjons-, formidlings- og samhandlingsevner.
  • Du har mot og er handlekraftig, analytisk, proaktiv og nytenkende.
  • Opptrer fleksibelt og endringsorientert.
  • Er resultatorientert gjennom systematisk arbeid og gode prosesser, og kan vise til resultater.
  • Har interesse for å tenke teknologi og innovasjon inn i en moderne framtid og arbeidsliv i endring.

Vi tilbyr:

  • Varierte og faglig utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Gode muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving. 
  • Trivelig arbeidsplass og et inkluderende arbeidsmiljø. 
  • IA-bedrift. 
  • Spennende stilling i en kommune med tydelige utviklingsmål og framtidsrettede satsinger. 
  • Stor mulighet til å påvirke stillingens innhold, og mulighet til å delta i et spennende endringsarbeid. 
  • Lønn etter avtale.

Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø. Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid framgår av gjeldende reglement, lov- og avtaleverk. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon. 

Etter søknadsfristens utløp vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette.