• Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    05.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6402931
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune
Ledigt jobb

Sandnes kommune

Fagkonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barneverntjenesten i Sandnes har siden 2024 samarbeidet med Universitetet i Stavanger og barneverntjenesten i Randaberg knyttet til et prosjekt i Statsforvalterens læringsnettverk ift utvikling av ny modell for barneverntjenestens undersøkelsesarbeid. Vi ønsker å ansette en fagkonsulent i 100% stilling som skal ha ansvar for ledelse og implementering av endringer i undersøkelsesmetodikken. Stillingen er midlertidig, med varighet på 1 år fra tiltredelsesdato. Tiltredelse ønskes så snart som mulig. Prosjektet er utviklet med utgangspunkt i det som fremkommer i NOU 2023:7, hvor barnevernet oppfordres til å ta i bruk en ny modell for undersøkelsesfasen. Modellen skal bidra til tidlig oppstart, framdrift og systematikk i undersøkelsesarbeidet, og vil ha fokus på økt involvering og samskaping sammen med familiene og laget rundt familien. 

Stillingen organiseres under barneverntjenesten i Sandnes kommune, avdeling undersøkelse og oppfølging. Det er ca 34 ansatte i avdelingen som består av avdelingsleder, to fagkonsulenter, og fire aldersinndelte team med tilhørende fagleder. Avdelingsleder for undersøkelse og oppfølging vil være ansvarlig for prosjektet og ha personalansvar for den aktuelle stillingen. 

Kvalifikasjoner:

  • Bachelorgrad som sosionom eller barnevernspedagog
  • Lengre erfaring fra undersøkelsesarbeid, og generelt saksbehandling ihht lov om barnevern
  • Gode skriftlige- og muntlige fremstillingsevner
  • Erfaring fra tverrfaglig- og tverretatlig arbeid
  • Gode datakunnskaper
  • Sertifikat for bil
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
  • Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2

Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter). 


Personlige egenskaper:

  • Rollen krever evne til å arbeide selvstendig, strukturert og målrettet
  • Interesse for utvikling og endringsarbeid i barneverntjenesten
  • Gode refleksjonsferdigheter og analytiske evner
  • Gode kommunikasjonsferdigheter og engasjement ift samarbeid med andre aktører
  • Høy kompetanse ift undersøkelsesarbeid, og god evne til selvstendighet ift barnevernfaglige vurderinger
  • God evne ift gjennomføring av planlagte prosesser og effektivisering av arbeidsoppgavene 

Vi tilbyr:

  • Et spennende arbeidsfelt med faglig sterke medarbeidere
  • Faglig utvikling og kompetansebygging
  • Engasjerte medarbeidere
  • Konkurransedyktig lønn
  • Gode forsikrings- og pensjonsrettigheter
  • Disponible tjenestebiler
  • Fleksibel arbeidstid
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
 

  • Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    05.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6402931
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune