• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    01.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6390985
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

Ønsker du å gjøre en forskjell for barn og unge?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker nye veiledere!

Barneverntjenesten i Sandnes ved avdeling tiltak arbeider i hovedsak med endrings- og utviklingstiltak for barn, ungdom og deres familier. Avdelingen er 1 av 4 avdelinger i barneverntjenesten i Sandnes kommune. Vi består av 24 ansatte med 1 avdelingsleder, 3 fagledere og 20 veiledere. Avdelingen er delt inn i 3 team som jobber i bestemte aldersgrupper, med hver sin fagleder som ansvarlig. Vi har et godt arbeidsmiljø og stort fokus på faglig utvikling. Nå søker vi deg som som har kompetanse og erfaring innen direkte familieveiledning, og som har lyst å bli med på laget vårt!

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig høgskole- eller universitetsutdanning som barnevernspedagog, sosionom, vernepleier (annen pedagogisk utdanning kan vurderes dersom krav om veilederkompetanse er innfridd)
  • Veilederkompetanse i form av videreutdanning, master eller sertifisering i metodikk som eksempelvis Marte Meo, Duå m.m. er et krav.
  • Relevant erfaring innenfor direkte foreldreveiledning er nødvendig
  • Nødvending med erfaring fra samarbeid med barn og unge
  • Erfaring fra tverretatlig og tverrfaglig samarbeid
  • Krav om norskferdigheter på minimum nivå B1
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud og før tiltredelse.
  • Førerkort klasse B
  • Ønskelig med erfaring fra barnevern, men ikke et krav
  • Ønskelig med erfaring med journalføring og skriftlig planverk
  • Ønskelig med erfaring fra drift av kurs

 

Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).

Personlige egenskaper:

  • Er fleksibel, endringsvillig og trives i en hverdag som kan være uforutsigbar med varierte arbeidsoppgaver.
  • Liker å jobbe målrettet
  • Trives med til tider høyt arbeidstempo, og innehar gode samarbeidsevner.
  • Har faglig trygghet, og evner å ta gode, faglige vurderinger fortløpende.
  • Kan jobbe selvstendig, systematisk og strukturert i tillegg til å fungere godt i et team.

Personlig egnethet vil bli vektlagt i stor grad.

Vi tilbyr:

  • Mulighet for faglig utvikling
  • Samarbeid med dyktige kollegaer og et faglig inspirerende miljø
  • Mulighet til å gjøre en forskjell for barn og unge i kommunen
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    01.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6390985
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune