Company
Sandnes kommuneApplication deadline
05.10.2025Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
4307, SANDNES
SANDNES
Number of positions
1Career-kode
6402931Look here for other jobs from Sandnes kommune
Sandnes kommune
Fagkonsulent
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Barneverntjenesten i Sandnes har siden 2024 samarbeidet med Universitetet i Stavanger og barneverntjenesten i Randaberg knyttet til et prosjekt i Statsforvalterens læringsnettverk ift utvikling av ny modell for barneverntjenestens undersøkelsesarbeid. Vi ønsker å ansette en fagkonsulent i 100% stilling som skal ha ansvar for ledelse og implementering av endringer i undersøkelsesmetodikken. Stillingen er midlertidig, med varighet på 1 år fra tiltredelsesdato. Tiltredelse ønskes så snart som mulig. Prosjektet er utviklet med utgangspunkt i det som fremkommer i NOU 2023:7, hvor barnevernet oppfordres til å ta i bruk en ny modell for undersøkelsesfasen. Modellen skal bidra til tidlig oppstart, framdrift og systematikk i undersøkelsesarbeidet, og vil ha fokus på økt involvering og samskaping sammen med familiene og laget rundt familien.
Stillingen organiseres under barneverntjenesten i Sandnes kommune, avdeling undersøkelse og oppfølging. Det er ca 34 ansatte i avdelingen som består av avdelingsleder, to fagkonsulenter, og fire aldersinndelte team med tilhørende fagleder. Avdelingsleder for undersøkelse og oppfølging vil være ansvarlig for prosjektet og ha personalansvar for den aktuelle stillingen.
Kvalifikasjoner:
- Bachelorgrad som sosionom eller barnevernspedagog
- Lengre erfaring fra undersøkelsesarbeid, og generelt saksbehandling ihht lov om barnevern
- Gode skriftlige- og muntlige fremstillingsevner
- Erfaring fra tverrfaglig- og tverretatlig arbeid
- Gode datakunnskaper
- Sertifikat for bil
- Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
- Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).
Personlige egenskaper:
- Rollen krever evne til å arbeide selvstendig, strukturert og målrettet
- Interesse for utvikling og endringsarbeid i barneverntjenesten
- Gode refleksjonsferdigheter og analytiske evner
- Gode kommunikasjonsferdigheter og engasjement ift samarbeid med andre aktører
- Høy kompetanse ift undersøkelsesarbeid, og god evne til selvstendighet ift barnevernfaglige vurderinger
- God evne ift gjennomføring av planlagte prosesser og effektivisering av arbeidsoppgavene
Vi tilbyr:
- Et spennende arbeidsfelt med faglig sterke medarbeidere
- Faglig utvikling og kompetansebygging
- Engasjerte medarbeidere
- Konkurransedyktig lønn
- Gode forsikrings- og pensjonsrettigheter
- Disponible tjenestebiler
- Fleksibel arbeidstid
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
Company
Sandnes kommuneApplication deadline
05.10.2025Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
4307, SANDNES
SANDNES
Number of positions
1Career-kode
6402931Look here for other jobs from Sandnes kommune
-
Ønsker du å gjøre en forskjell for barn og unge?
Sandnes kommune
SANDNES -
Kontaktperson mottak/undersøkelse
Færder kommune
NØTTERØY -
Fastlege
Sandnes kommune
SANDNES -
Arealplanlegger med blikk for digital utvikling
Sandnes kommune
SANDNES -
Ønsker du å arbeide i et sterkt faglig miljø med god rekrutteringsordning?
Sandnes kommune
SANDNES