Ledig stilling

Gjøvik kommune

Eiendomsforvalter 100 % fast stilling ved Eiendom

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Eiendomsavdelingen består av om lag 100 dedikerte personer som bygger, forvalter, drifter, vedlikeholder og utvikler Gjøvik kommunes bygningsmasse på totalt 141 000m2. Eiendomsporteføljen består bl.a. av skolebygg, barnehager, omsorgsbygg, idrettshaller, administrasjons- og kulturbygg. I tillegg leier kommunen om lag 21 000m2. Avdelingen har egen enhet for drift og vedlikehold, renhold samt for eiendomsforvalter og prosjektledere. 

Vi søker nå etter en ambisiøs og entusiastisk eiendomsforvalter for ivaretakelse av kommunens eiendomsportefølje. Som eiendomsforvalter er du en viktig premissgiver for videre utvikling av Gjøvik kommunes eiendomsportefølje.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Forvalte og inngå nye leieavtaler i kommunens eide bygg
  • Forvalte og inngå nye leieavtaler for leide lokaler
  • Forhandle villkår for eksisterende og nye leieavtaler for kommunens virksomheter og ajourføre dette i relevante fagsystemer og malverk
  • Ansvar for egen eiendomsportefølje knyttet til budsjett, rapportering og bygningsforsikringer. Dette innebærer bl.a. fakturakontroll, fakturering av husleie og felleskostberegninger
  • Ivareta byggeiers ansvar og påse at relevante lover, forskrifter og føringer følges
  • Bidra med analyse og i utviklingen av langsiktige FDVU-planer for eiendomsporteføljen i samarbeid med drifts- og vedlikeholdsenheten
  • Kontaktperson for brukere av byggene i forhold til behov for utvikling og arealbruk, samt bidra aktivt til gode prosesser for å ivareta brukertilfredshet
  • Bidra til å bygge eiendomsavdelingens omdømme som en profesjonell eiendomsforvalter

 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på bachelor-nivå. Lengre relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Erfaring fra eiendomsforvaltning
  • Erfaring fra avtaleadministrasjon og forhandling
  • God kunnskap om gjeldende lover og regelverk
  • God økonomiforståelse og forretningssans
  • Forståelse og erfaring med offentlig saksbehandling vil være en fordel
  • Strukturert og gode evner til planlegging og prioritering
  • Meget god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Gode IKT-kunnskaper
  • Du er profesjonell og har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du er selvstendig og strukturert, løsningsorientert og tenker helhetlig på tvers av sektorer og fag
  • Vi legger vekt ved personlig egnethet 
  • Førerkort klasse B (kan tas etter ansettelse)

 

 Vi kan tilby:

En variert arbeidsdag med utfordrende og spennende oppgaver. Trivelige kolleger og godt tilpassede lokaler for virksomheten. Mulighet for å arbeide delvis fra hjemmet. Medlemsskap i KLP pensjonsordning og gode forsikringsordninger. Lønn etter avtale.

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste.

Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.