Ledig stilling

Innlandet fylkeskommune

Digitalisering og tjenesteutvikling – Rådgiver/Seniorrådgiver

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

Enheten Digitalisering og tjenesteutvikling styrker laget og søker ny medarbeider med oppgaver innen forenkling, forbedring og fornying av fylkeskommunens tjenester.

Vi søker deg som vil bidra i utviklingen av innovative og fremtidsrettede digitale tjenester til det beste for våre brukere. Vi er et prioritert fagområde i fylkeskommunen og har mange spennende oppgaver foran oss.

Om enheten

Seksjonen HR og digitalisering har i dag 30 medarbeidere som arbeider innenfor hele det HR-faglige feltet inkludert digitalisering, organisasjons- og tjenesteutvikling. Seksjonen består av tre enheter, og enheten Digitalisering og tjenesteutvikling støtter hele organisasjonen og bidrar i tjenesteutviklingen av fylkeskommunens innbyggertjenester, i tillegg til å understøtte og være pådriver i fornying, forenkling og forbedring av de interne administrative tjenestene. Våre medarbeidere jobber tverrfaglig og løser oppgaver som spenner seg fra strategiarbeid til praktisk tjenesteutvikling. Evnen til å utvikle helhetlige og sammenhengende løsninger står sentralt for enheten. 

Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Stillingens arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.

Vi søker deg som

  • tar ansvar, ønsker utfordringer og jobber godt sammen med andre
  • vil lede utviklingsaktivitet i team med våre interne utviklere
  • trives i skjæringspunktet mellom teknologi og mennesker

Vi tilbyr

  • 100 % fast stilling
  • spennende og fremtidsrettede arbeidsoppgaver
  • faglige utfordringer og utviklingsmuligheter innen et prioritert fagfelt
  • innplassering i stillingskode avhengig av utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger 
  • lønn etter avtale

Om stillingen

  • du vil være en nøkkelressurs i å utvikle nye innovative digitale løsninger til det beste for våre brukere
  • utviklingsoppgavene kan være både små og store og må løses i team
  • kontinuerlig forbedring skal drive oss fremover
  • arbeidssted Hamar, med mulighet for å arbeide hjemmefra inntil to dager i uken

Arbeidsoppgaver

  • identifisere behov for forenkling, forbedring og fornying
  • kartlegge og analysere tjenester, herunder arbeidsprosesser og underliggende dataflyt
  • som del av utviklingsarbeidet vurdere og dokumentere risiko
  • ledelse av utviklingsaktivitet i team med fagavdelinger og våre interne utviklere
  • bidra i arbeidet med å gjøre fylkeskommunen mer datadrevet
  • tilegne ny kunnskap om aktuelle teknologier og aktivt dele denne med kolleger

Kvalifikasjonskrav

  • bachelor grad innen relevant fagområde. Særlig relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
  • kompetanse og praktisk erfaring med tjenesteutvikling
  • praktisk erfaring med ledelse av utviklingsaktivitet
  • kommuniserer godt på norsk, både skriftlig og muntlig

Ønskede kvalifikasjoner

  • erfaring med tjenestedesign som rammeverk for problemløsning
  • teknologi- og prosessforståelse
  • kjennskap til Microsoft Power Platform
  • kjennskap til robotisering av arbeidsprosesser (RPA)
  • kunnskap om integrasjoner og dataflyt mellom informasjonssystemer
  • master grad innen relevant fagområde

Ønskede egenskaper

  • ser løsninger der andre ser problemer
  • nysgjerrig og initiativrik
  • analytisk, strukturert og kommer i mål med oppgaver
  • innehar relasjonskompetanse, kommuniserer godt og liker å jobbe sammen med andre
  • bidrar til et godt arbeidsmiljø

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.   

Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.         

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.