Company
Innlandet fylkeskommuneApplication deadline
07.10.2025Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGENumber of positions
1Career-kode
6380529Look here for other jobs from Innlandet fylkeskommune
Innlandet fylkeskommune
Digitalisering og tjenesteutvikling – Rådgiver/Seniorrådgiver
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater
Beskrivelse
Enheten Digitalisering og tjenesteutvikling styrker laget og søker ny medarbeider med oppgaver innen forenkling, forbedring og fornying av fylkeskommunens tjenester.
Vi søker deg som vil bidra i utviklingen av innovative og fremtidsrettede digitale tjenester til det beste for våre brukere. Vi er et prioritert fagområde i fylkeskommunen og har mange spennende oppgaver foran oss.
Om enheten
Seksjonen HR og digitalisering har i dag 30 medarbeidere som arbeider innenfor hele det HR-faglige feltet inkludert digitalisering, organisasjons- og tjenesteutvikling. Seksjonen består av tre enheter, og enheten Digitalisering og tjenesteutvikling støtter hele organisasjonen og bidrar i tjenesteutviklingen av fylkeskommunens innbyggertjenester, i tillegg til å understøtte og være pådriver i fornying, forenkling og forbedring av de interne administrative tjenestene. Våre medarbeidere jobber tverrfaglig og løser oppgaver som spenner seg fra strategiarbeid til praktisk tjenesteutvikling. Evnen til å utvikle helhetlige og sammenhengende løsninger står sentralt for enheten.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Stillingens arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Vi søker deg som
- tar ansvar, ønsker utfordringer og jobber godt sammen med andre
- vil lede utviklingsaktivitet i team med våre interne utviklere
- trives i skjæringspunktet mellom teknologi og mennesker
Vi tilbyr
- 100 % fast stilling
- spennende og fremtidsrettede arbeidsoppgaver
- faglige utfordringer og utviklingsmuligheter innen et prioritert fagfelt
- innplassering i stillingskode avhengig av utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
- lønn etter avtale
Om stillingen
- du vil være en nøkkelressurs i å utvikle nye innovative digitale løsninger til det beste for våre brukere
- utviklingsoppgavene kan være både små og store og må løses i team
- kontinuerlig forbedring skal drive oss fremover
- arbeidssted Hamar, med mulighet for å arbeide hjemmefra inntil to dager i uken
Arbeidsoppgaver
- identifisere behov for forenkling, forbedring og fornying
- kartlegge og analysere tjenester, herunder arbeidsprosesser og underliggende dataflyt
- som del av utviklingsarbeidet vurdere og dokumentere risiko
- ledelse av utviklingsaktivitet i team med fagavdelinger og våre interne utviklere
- bidra i arbeidet med å gjøre fylkeskommunen mer datadrevet
- tilegne ny kunnskap om aktuelle teknologier og aktivt dele denne med kolleger
Kvalifikasjonskrav
- bachelor grad innen relevant fagområde. Særlig relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
- kompetanse og praktisk erfaring med tjenesteutvikling
- praktisk erfaring med ledelse av utviklingsaktivitet
- kommuniserer godt på norsk, både skriftlig og muntlig
Ønskede kvalifikasjoner
- erfaring med tjenestedesign som rammeverk for problemløsning
- teknologi- og prosessforståelse
- kjennskap til Microsoft Power Platform
- kjennskap til robotisering av arbeidsprosesser (RPA)
- kunnskap om integrasjoner og dataflyt mellom informasjonssystemer
- master grad innen relevant fagområde
Ønskede egenskaper
- ser løsninger der andre ser problemer
- nysgjerrig og initiativrik
- analytisk, strukturert og kommer i mål med oppgaver
- innehar relasjonskompetanse, kommuniserer godt og liker å jobbe sammen med andre
- bidrar til et godt arbeidsmiljø
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Company
Innlandet fylkeskommuneApplication deadline
07.10.2025Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGENumber of positions
1Career-kode
6380529Look here for other jobs from Innlandet fylkeskommune
-
Digitalisering og tjenesteutvikling – Utvikler
Innlandet fylkeskommune
HAMAR -
Rådgiver/ seniorrådgiver HR og HMS
Innlandet fylkeskommune
HAMAR -
Stange videregående skole - 100% fast kantineleder
Innlandet fylkeskommune
LILLEHAMMER -
Lena-Valle videregående skole - Undervisningsstilling i Naturbruk-skogbruk (vikariat)
Innlandet fylkeskommune
LILLEHAMMER -
Valdres vidaregåande skule - IKT-ansvarlig
Innlandet fylkeskommune
LILLEHAMMER