Ledigt jobb

Lillehammer kommune

Controller

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med å utvikle økonomistyringen i Lillehammer kommune?

Økonomisk planlegging og analyse består idag av 5 årsverk, (3 controllere, 1 finansrådgiver og leder). Enheten jobber tett med andre stabsfunksjoner, kommunens virksomheter og kommunedirektørens ledergruppe. Økonomisk planlegging og analyse har ansvar for kommunens planlegging og gjennomføring av budsjettprosess, økonomirapportering, økonomisk oppfølging mot kommunens sektorer og utvikling av kommunens tjenester for økonomistyring. Nå ser vi etter ny kollega som kan utfylle teamet vårt.

Som controller i sentraladministrasjonen er du en strategisk og operativ ressurs tett på kommunens ledelse. Du vil være en sparringspartner i arbeidet med å utvikle bærekraftige og framtidsrettede rapportering og styringssystemer for Lillehammer kommune.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning innen økonomi, regnskap eller revisjon
  • Evne til å jobbe analytisk, strategisk og målbevisst
  • Selvstendig, men også god i team
  • Proaktiv og løsningsorientert
  • God digital forståelse og god kunnskap om bruk av Excel og ERP-system
  • Meget god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Erfaring fra kommunalt budsjett- eller regnskaps-arbeid er ønskelig
  • Erfaring fra bruk av systemet Framsikt er ønskelig

Personlige egenskaper:

  • Analytisk, strategisk og strukturert
  • Tenker helhetlig og tverrfaglig
  • God prosessforståelse
  • Handlekraftig og meget god gjennomføringsevne
  • Utviklings-, resultat- og løsningsorientert
  • Evne til å takle perioder med høyt arbeidstempo og holder tidsfrister
  • Jobber godt selvstendig og i team
  • Høy grad av integritet

Vi tilbyr:

  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Trivelige, dyktige og engasjerte kollegaer
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Mulighet for noe hjemmekontor
  • Offentlig tjenestepensjon
  • Lønn etter gjeldene lov- og avtaleverk