Företag
Gjøvik kommuneAnsökningstiden
25.09.2024Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5875128Se här för andra jobb från Gjøvik kommune
- Uppdaterad 10.09.2024
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Gjøvik kommune
Virksomhetsleder i 100 % fast stilling psykisk helse - og rustjenester i tilrettelagte tjenester
Offentlig forvaltning
Beskrivelse av arbeidsstedet:
Tilrettelagte tjenester gir tjenester til yngre personer med ulike funksjonsnedsettelser og består av i alt 12 virksomheter. Virksomhetslederstillingen som er ledig er administrativt tilknyttet Biri omsorgssenter, og er en av to virksomheter i tilrettelagte tjenester ved dette omsorgssenteret. Virksomheten består av en samlokalisert bolig og ambulante tjenester for personer med psykiske lidelser og/eller rusutfordringer. Brukegruppa har et variert funksjonsnivå og ulik grad av tverrfaglig oppfølgingstjenester gjennom døgnet. Ambulante tjenester innenfor psykisk helsearbeid er teamorganisert, og fordelt mellom tre ledere i tilrettelagte tjenester. Rustjenesten er organisert som en felles ambulant tjeneste i kommunen og er underlagt denne lederen med kontorfasiliteter i sentrum. Samarbeid i tjenesteyting, fagnettverk og ledernettverk er etablert i tjenesten. Tjenestene gir helse- og omsorgstjenestetilbud etter individuelle enkeltvedtak. Personalgruppene innehar høy kompetanse innen både målrettet miljøarbeid/miljøterapi og tverrfaglige psykisk helse- og rusfaglige tilnærminger.
Arbeidsoppgaver:Et helhetlig fag- og adimistrativt lederansvar for virksomheten i tråd med Gjøvik kommunes ledelsesprinsipper
Personal- og arbeidsgiveransvar for virksomheten i overensstemmelse med lovkrav og vedtatte mål og retningslinjer
Delta i utvikling av gode modeller for kompetansegliding og oppgavedeling i tjenesten
Sikre en effektiv organisering i et inkluderende arbeidsmiljø med aktiv medbestemmelse fra ansatte, inkl. samarbeid med tillitsvalgte
Har økonomi- og driftsansvar i tråd med de rammer som er gitt og i henhold til gjeldende økonomireglement, inkludert turnusplanlegging og resultatrapportering
Sikre at ansatte er faglig oppdatert, og at tjenesten dokumenteres iht lov, forskrift og retningslinjer, i et tett samarbeid med delegerte fagpersoner
Sørge for kvalitetsstyring med fokus på helhetlige tjenester, koordinering og samarbeid til beste for brukergruppen og ansatte
Ansvar for egenutvikling og bidra aktivt til nytenkning i tjenesten som stadig er i utvikling og endring
Vernepleier eller sykepleier foretrekkes, evt. annen relevant 3 årig helse – og/eller sosialfaglig høgskoleutdanning kan komme i betraktning
Videreutdanning i ledelse er ønskelig, evt vilje til å ta en slik utdanning
Relevant ledererfaring vil bli tillagt stor vekt
Erfaring, god kunnskap og engasjement for brukergruppen er et krav
Brukermedvirkning og pårørendesamarbeid skal være integrert i leders tankesett
Krav om gode dokumentasjonsferdigheter, samt god muntlig og skriftlig framstillingsevne
Evne til målrettet og systematisk oppfølgingsarbeid både på individnivå og systemnivå
Fleksibilitet og evne til nytenking og endringsarbeid
- God økonomisk forståelse og kompetanse i bruk av data og styringsverktøy
Personlig egnethet med gode samarbeidsevner og lederferdigheter tillegges stor vekt
Krav om godkjent politiattest
Varierte og selvstendige arbeidsoppgaver med faglige utfordringer
Tverrfaglig samarbeid og støttende ledernettverk
Mulighet for å påvirke en faglig utvikling og organisering av tjenesten
Stor mulighet til å påvirke egen arbeidsdag
En tjeneste og arbeidsplass med engasjerte og kompetente medarbeidere
Et godt samarbeid med lederkollegie med etablert samarbeidsstruktur og godt arbeidsmiljø
Egen fadder og veiledning/oppfølging under prøvetiden
Evt lederutdanning etter avtale
Opplæring i fag – og styringssystemene Gerica, Gat, Visma og EQS
Interne kurs i fag og ledelse
Lønn etter avtale
Gode pensjonsordninger, inkludert forsikringer
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste.
Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.
Søknad:Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.
Företag
Gjøvik kommuneAnsökningstiden
25.09.2024Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5875128Se här för andra jobb från Gjøvik kommune
- Uppdaterad 10.09.2024