• Company
    Gjøvik kommune
  • Application deadline
    25.09.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5875128
  • Look here for other jobs from Gjøvik kommune
  • Updated 10.09.2024
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Gjøvik kommune

Virksomhetsleder i 100 % fast stilling psykisk helse - og rustjenester i tilrettelagte tjenester

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Tilrettelagte tjenester gir tjenester til yngre personer med ulike funksjonsnedsettelser og består av i alt 12 virksomheter. Virksomhetslederstillingen som er ledig er administrativt tilknyttet Biri omsorgssenter, og er en av to virksomheter i tilrettelagte tjenester ved dette omsorgssenteret. Virksomheten består av en samlokalisert bolig og ambulante tjenester for personer med psykiske lidelser og/eller rusutfordringer. Brukegruppa har et variert funksjonsnivå og ulik grad av tverrfaglig oppfølgingstjenester gjennom døgnet.  Ambulante tjenester innenfor psykisk helsearbeid er teamorganisert, og fordelt mellom tre ledere i tilrettelagte tjenester. Rustjenesten er organisert som en felles ambulant  tjeneste i kommunen og er underlagt denne lederen med  kontorfasiliteter i sentrum. Samarbeid i tjenesteyting, fagnettverk og ledernettverk er etablert i tjenesten. Tjenestene gir helse- og omsorgstjenestetilbud etter individuelle enkeltvedtak. Personalgruppene innehar høy kompetanse innen både målrettet  miljøarbeid/miljøterapi og tverrfaglige psykisk helse- og rusfaglige tilnærminger.

Arbeidsoppgaver:
  • Et helhetlig fag- og adimistrativt lederansvar for virksomheten i tråd med Gjøvik kommunes ledelsesprinsipper

  • Personal- og arbeidsgiveransvar for virksomheten i overensstemmelse med lovkrav og vedtatte mål og retningslinjer

  • Delta i utvikling av gode modeller for kompetansegliding og oppgavedeling i tjenesten

  • Sikre  en effektiv organisering  i et inkluderende arbeidsmiljø med aktiv medbestemmelse fra ansatte, inkl. samarbeid med tillitsvalgte

  • Har økonomi- og driftsansvar i tråd med de rammer som er gitt og i henhold til gjeldende økonomireglement, inkludert turnusplanlegging og resultatrapportering

  • Sikre at ansatte er faglig oppdatert, og at tjenesten dokumenteres iht lov, forskrift og retningslinjer, i et tett samarbeid med delegerte fagpersoner

  • Sørge for kvalitetsstyring med fokus på helhetlige tjenester, koordinering og samarbeid til beste for brukergruppen og ansatte

  • Ansvar for egenutvikling og bidra aktivt til nytenkning i tjenesten som stadig er i utvikling og endring

Kvalifikasjoner:
  • Vernepleier eller sykepleier foretrekkes, evt. annen relevant 3 årig helse – og/eller sosialfaglig høgskoleutdanning kan komme i betraktning

  • Videreutdanning i ledelse er ønskelig, evt vilje til å ta en slik utdanning

  • Relevant ledererfaring vil bli tillagt stor vekt

  • Erfaring, god kunnskap og engasjement for brukergruppen er et krav

  • Brukermedvirkning og pårørendesamarbeid skal være integrert i leders tankesett

  • Krav om gode dokumentasjonsferdigheter, samt god muntlig og skriftlig framstillingsevne

  • Evne til målrettet og systematisk oppfølgingsarbeid både på individnivå og systemnivå

  • Fleksibilitet og evne til nytenking og endringsarbeid

  • God økonomisk forståelse og kompetanse i bruk av data og styringsverktøy
  • Personlig egnethet med gode samarbeidsevner og lederferdigheter tillegges stor vekt

  • Krav om godkjent politiattest 

Vi kan tilby:
  • Varierte og selvstendige arbeidsoppgaver med faglige utfordringer

  • Tverrfaglig samarbeid og støttende ledernettverk

  • Mulighet for å påvirke en faglig utvikling og organisering av tjenesten

  • Stor mulighet til å påvirke egen arbeidsdag

  • En tjeneste og arbeidsplass med engasjerte og kompetente medarbeidere

  • Et godt samarbeid med lederkollegie med etablert samarbeidsstruktur og godt arbeidsmiljø

  • Egen fadder og veiledning/oppfølging under prøvetiden

  • Evt lederutdanning etter avtale

  • Opplæring i fag – og styringssystemene Gerica, Gat, Visma og EQS

  • Interne kurs i fag og ledelse

  • Lønn etter avtale

  • Gode pensjonsordninger, inkludert forsikringer

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste.

Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

 

  • Company
    Gjøvik kommune
  • Application deadline
    25.09.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5875128
  • Look here for other jobs from Gjøvik kommune
  • Updated 10.09.2024