• Company
    Holmestrand kommune
  • Application deadline
    04.02.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    0000, Holmestrand
    HOLMESTRAND
    search.country.NORGE
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6026221
  • Look here for other jobs from Holmestrand kommune
Vacancy

Holmestrand kommune

Veileder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du motivert for å være med på å løse et viktig samfunnsoppdrag? Er du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å gjøre en forskjell for andre mennesker? Trives du i en hektisk hverdag med stor variasjon av oppgave, da er du kanskje vår nye kollega.

NAV Holmestrand er en arbeidsplass med 60 kvalifiserte og engasjerte medarbeidere. Vi er lokalisert sentralt i Holmestrand med nye flotte lokaler, som innbyr til samarbeid og deling.

Vårt hovedoppdrag er å gi mennesker muligheter. Vi ser nå etter en veileder til vårt sosialteam. Vi har ledig en fast 100 % stilling. Arbeidet består av kartlegging, saksbehandling etter lov om sosiale tjenester, å gi økonomisk råd og veiledning, samt oppfølging og avklaring av mottakere av økonomisk sosial hjelp.

NAV Holmestrand er i stadig endring og utvikling noe som kan medføre endring i ansvarsområde og arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgaver
  • Ha individuell tilpasset dialog med våre brukere via digitale verktøy, telefon og personlig møte.
  • Kartlegging av sosiale forhold, arbeids- og inntektsevne
  • Fatte vedtak etter sosialtjenesteloven
  • Gi informasjon, råd og veiledning etter sosialtjenesteloven
  • Motivere til aktiviteter som kan føre til arbeid
  • Samhandling internt og med og eksterne aktører
Kvalifikasjoner
  • Fullført utdanning tilsvarende bachelor, fortrinnsvis sosialfaglig retning.
  • God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk. (Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende B2.) 
  • Kan bruke digitale verktøy i arbeidet og har kjennskap til Office365.
  • Gode veiledningsegenskaper. Erfaring fra veiledning av brukere med sammensatte utfordringer og/eller mennesker i krevende livssituasjoner vil være en fordel.   
  • Erfaring fra saksbehandling/offentlig forvaltning  
  • Interesse og forståelse for NAVs samfunnsoppdrag
  • Kjennskap til arbeidsmarkedet
Personlige egenskaper
  • Du er god til å bygge relasjoner og skape motivasjon hos den enkelte
  • Du er positiv og entusiastisk selv i krevende situasjoner og god på omstilling
  • Du samarbeider godt med andre, deler kunnskap og erfaring, er en lagspiller
  • Du er klar over egne styrker og svakheter. Søker muligheter for å lære mer og utvikle deg
  • Du har stor arbeidskapasitet, jobber strukturert og målrettet

Du vil i denne jobben møte mennesker med ulike utfordringer og behov. Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr  

Lønn etter tariff. Medlemskap i god pensjonsordning i KLP. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju. Vi ber deg bruke vitnemålsportalen, vitnemålsportalen.no. Utenlandske utdanningsgrader må være godkjent av NOKUT. Vi ber deg levere CV og søknad som beskriver hva du har gjort og oppnådd, og som får frem hva som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på.

Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.

Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Vi jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. offentleglova.  Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søkeren varsles om dette.

 

  • Company
    Holmestrand kommune
  • Application deadline
    04.02.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    0000, Holmestrand
    HOLMESTRAND
    search.country.NORGE
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6026221
  • Look here for other jobs from Holmestrand kommune