Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
08.09.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6350132Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Sandnes kommune
Utviklingssjef
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Sandnes Eiendom har ansvaret for alle byggeprosjekter i regi av Sandnes kommune (skoler, barnehager, helse og omsorgsbygg, svømmehall og boliger) og er en av regionens største eiendomsaktører. Vi er lokalisert i Sandnes sentrum og vil i løpet av relativ kort tid flytte inn i Sandnes Rådhus. Vi er en organisasjon som tar initiativ, er løsningsorientert og har god gjennomføringsevne. Sandnes Eiendom er en multidisiplinær organisasjon med avdelinger for utvikling, byggeprosjekt og forvaltning.
Vår utviklingssjef (leder eiendomsutvikling) går over i annen stilling og vi søker derfor etter ny leder for en avdeling som består av 6 velkvalifiserte medarbeidere. Vi søker en tydelig og trygg leder for avdelingen, som både kan fylle en rolle i ledergruppen, og som kan videreutvikle det gode kompetansemiljøet i egen avdeling. Utviklingssjefen rapporterer til eiendomssjefen og er viktig deltaker i ledergruppen. Vi har våre kontorer sentralt i Sandnes i Vågsgaten 20B (Bystasjonen), like ved Ruten jernbane- og busstasjon.
Vi skal på vegne av Sandnes kommune gjennomføre store og viktige eiendomsprosjekter. Vi har også ansvaret for utvikling og løpende modernisering, forvaltning og drift av 480 000 m2 bygningsmasse. Vi er totalt 36 ansatte inkludert 3 på anskaffelse og kjøper i tillegg inn tjenester fra eksterne rådgivende ingeniører og arkitekt tjenester.
Kvalifikasjoner:
- Relevant høyskole-/universitetsutdanning, fortrinnsvis ingeniør/sivilingeniør, arkitekt, økonomi / administrasjon.
- Erfaring fra eiendomsutvikling og innsikt i eiendomsmarkedet .
- Det er ønskelig med erfaring fra utvikling av forretningsmodeller- og konsepter.
- Kjennskap til og erfaring fra kommunal virksomhet og politiske prosesser er en fordel.
- Det vil bli vektlagt at du innehar gode ferdigheter innen økonomi forståelse og forretningsforståelse.
- Du må ha norskferdigheter på minimum nivå B2
Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).
Personlige egenskaper:
Vi søker etter deg med gode lederegenskaper som har evne til å skape samhandling og samarbeid, samtidig som en etterlever Sandnes kommunes verdigrunnlag og etiske regler på en god måte. Det er viktig med meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Vi legger vekt på å være resultat- og serviceorientert i forhold til kommunen, brukere og omgivelsene.Det legges vekt på personlig egnethet.
Vi tilbyr:
- Vi tilbyr spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i et faglig stimulerende og hyggelig arbeidsmiljø.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
- Fleksitidsordning og 37,5 timer pr. uke.
- Lønn etter avtale.
- Sentralt beliggende kontorer i Sandnes sentrum.
- Hjem-jobb-hjem avtale.
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller.
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening.
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
08.09.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6350132Se her for andre jobber fra Sandnes kommune