Bedrift
Innlandet fylkeskommuneSøknadsfrist
18.10.2022Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
4774810Se her for andre jobber fra Innlandet fylkeskommune
- Oppdatert 22.09.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Innlandet fylkeskommune
HR-rådgiver/ seniorrådgiver
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater
Beskrivelse
Stabsavdelingen, seksjon HR og digitalisering, enhet strategisk HR og HMS søker rådgiver/ seniorrådgiver innen fagfeltet HR.
Om enheten
Innlandet fylkeskommune ønsker å styrke kapasitet innen HR-området for å kunne lykkes med drift, utvikling og omstilling. Seksjonen HR og digitalisering er del av Stabsavdelingen og har i underkant av 30 medarbeidere som arbeider innen hele det HR-faglige feltet inkludert digitalisering, organisasjonsutvikling og HMS. Seksjonen består for tiden av enhetene HR og lønn, Strategisk HR og HMS, og Digitalisering og tjenesteutvikling.
Seksjonen leverer HR-tjenester til hele organisasjonen. Det løses både operative og strategiske HR-oppgaver der evnen til å arbeide tverrfaglig i team og utvikle helhetlige løsninger for organisasjonen er sentralt.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Vi søker deg som
brenner for å utvikle og gjennomføre kunnskapsbaserte og helhetlige HR-prosesser som understøtter kjernevirksomheten
Vi tilbyr
- 100 % fast stilling
- spennede faglige utfordringer og utviklingsmuligheter
- arbeidssted er Hamar, vi ønsker å rekuttere fra hele Innlandet og kan tilby ulike former for fleksibilitet for deg med den rette kompetansen
- noe reisevirksomhet må påregnes
- tiltredelse etter avtale
- lønn etter avtale
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
Arbeidsoppgaver
- råd og veiledning i et bredt spekter av HR-faglige spørsmål, oppgaver og prosesser
- lederstøtte innen ulike HR-prosesser som rekruttering, personalsaker, omstilling, læring og utvikling
- arbeid med å implementere og etterleve lov- og avtaleverk i organisasjonen
- utredningsarbeid og saksbehandling innenfor seksjonen nedslagsfelt
- vedlikehold og videreutvikling av HR-faglige arbeidsprosesser, prosedyrer, rutiner og verktøy
- samarbeid med tillitsvalgte og vernetjeneste
- arbeidsoppgaver vil kunne tilpasses din kompetanse og dine interessefelt
Kvalifikasjonskrav
- minimum bachelorgrad, fortrinnsvis mastergrad innen HR, juss eller andre relevante fagområder
- lang erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
- kommuniserer og formidler godt på norsk, både skriftlig og muntlig
Ønskede kvalifikasjoner
- relevant erfaring innen stillingens arbeidsområder
- erfaring med lov- og avtaleverk innen HR-området
- erfaring med utøvelse av arbeidsgiverrollen
- erfaring med å utvikle, digitalisere og effektivisere HR-prosesser
- gode ferdigheter innen digitale arbeidsverktøy og systemer
- interesse for både praktisk og strategisk arbeid
Ønskede egenskaper
- analytisk og anvender faglig og forskningsbasert kunnskap innen relevante fagområder
- selvstendig, tar initiativ og bidrar til kontinuerlig forbedring
- gode samarbeidsevner og arbeider godt i team
- er fleksibel, jobber effektivt og leverer kvalitet
- personlig egnethet vil tillegges stor vekt
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et mål å oppnå best mulig alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jfr offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og må begrunnes i tekstfeltet til søknaden.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema. Last opp relevante vitnemål og attester i søknaden. Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Bedrift
Innlandet fylkeskommuneSøknadsfrist
18.10.2022Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
4774810Se her for andre jobber fra Innlandet fylkeskommune
- Oppdatert 22.09.2022