Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
25.02.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1051, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
6065513Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Oslo kommune
Spesialkonsulent
Offentlig forvaltning
Enhet for Hjemmetjenester i bydel Alna består av:
Avdelinger for hjemmesykepleie
Avdeling for praktisk bistand
Avdeling for mottak og forvaltning
Avdeling for avklaring og rehabilitering
Ambulerende rehabiliteringsteam
Furuset og Haugerud seniorsenter. Avdeling for fag og Utvikling.
Vi har høye ambisjoner om å levere gode tjenester til våre innbyggere slik at de skal være mest mulig selvhjulpne for å kunne bo hjemme så lenge som mulig. Saksbehandlere i avdeling for mottak og forvaltning mottar og behandler henvendelser og søknader innen helse og omsorg, blant annet hjemmesykepleie, praktisk bistand, brukerstyrt personlig assistanse, omsorgsstønad, korttids og langtidsopphold i sykehjem, TT-kort, trygghetsalarmer og rehabiliteringstjenester. Tildeling av tjenester utføres i nært samarbeid med brukere, pårørende og ansatte i hjemmetjenesten. Saksbehandler er aktivt til stede der innbyggerne befinner seg, enten det er i hjemmet eller hvis innbygger er innlagt sykehus og helsehus.
Spesialkonsulenten skal jobbe målrettet og strategisk etter økonomiske rammer, styrke kompetanse og kvalitetssikring i Enhet for hjemmetjenester knyttet til kjøp av tjenester og med hovedmål om å komme i økonomisk balanse, i henhold til gjeldende lover, forskrifter, retningslinjer og bydelens målsetting.
Synes du det høres spennende ut å kunne bidra i vurderinger, hvor ingen dag er lik og brukerens behov er sammensatt og variert? Ser du deg selv som en bidragsyter og lagspiller i tverrfaglig team? Da vil vi at du søker stilling hos oss i dag!
Kvalifikasjoner:
• Minimum 3 års helsefaglig utdanning fra høyskole/ universitet• Bred erfaring fra forvaltningsenhet og saksbehandling av kommunale helse- og omsorgstjenester.
• Ønskelig med ledererfaring
• God kunnskap om forvaltningsøkonomi
• Ha gode kommunikasjons- og mellommenneskelige ferdigheter, kunne ta og være ansvarlig for beslutninger, være i stand til å delegere og administrere oppgaver.
• Kompetanse og dyptgående kunnskap om relevante lovverk og bestemmelser.
• Det er ønskelig med erfaring fra kommunalt plan og strategiarbeid, samt relevant arbeidserfaring med strukturert og planmessig koordinering av kvalitet og kompetansehevingsarbeid
• Mål og resultatorientert med evne til helhetstenkning og stor gjennomføringsevne
Personlige egenskaper:
• Personlige egenskaper som evne til å arbeide selvstendig og i team, være beslutningsdyktig og vise god handlingskraft. God på relasjonsbygging, og evner å involvere, motivere, utvikle og ansvarliggjøre medarbeidere, samt bygge team.Vi tilbyr:
Fast stilling (37.5 t/uka). Fleksibel arbeidstid.
Tverrfaglig arbeidsmiljø med dyktige kolleger.
Nytt og moderne bydelshus sentralt på Furuset med nærhet til offentlig transport
Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Oslo pensjon forsikring
Gode Lønns- og arbeidsvilkår ihht. lov og avtaleverk for Oslo kommune.
Lønn etter avtale
Et dynamisk og inkluderende arbeidsmiljø med tillitsbasert ledelse.
Gode fasiliteter i et nytt og moderne Bydelshus på Furuset.
Svært gode kollektivforbindelser: Fra Lillestrøm stasjon ca 30 minutter, Jernbanetorget i Oslo ca 20 minutter, Og Lørenskog stasjon ca 15 minutter.
Gratis treningsrom.
Gratis innendørs sykkelparkering.
Ulike personalfordeler som Oslo Kommune har avtaler om.
Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
25.02.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1051, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
6065513Se her for andre jobber fra Oslo kommune