Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
23.01.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5517846Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 10.01.2024
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Sosialkurator/ Saksbehandler
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Nav Bergen vest er en arbeidsplass i utvikling med kvalifiserte og motiverte medarbeidere. Nav Bergen vest omfatter bydelene Fyllingsdalen/ Laksevåg og betjener et byområde med rundt 70 000 innbyggere, hvor vi yter tjenester til ca 1400 brukere. Vi er lokalisert på Vestkanten storsenter.
Vi har ledig 2 faste stillinger som saksbehandler/sosialkurator i avdeling for helse- og rehabilitering. Avdelingen har et særlig fokus på oppfølgning, rehabilitering og arbeidsinkludering for tjenestemottakere som har utfordringer knyttet til rus eller psykisk helse. I avdelingen ligger også arbeidsoppgaver knyttet til forvaltning/saksbehandling etter gjeldende regelverk.
Vil du jobbe på et kontor med en dyktig fagstab som er opptatt av å yte tjenester av faglig høy kvalitet til innbyggerne i Fyllingsdalen/Laksevåg bydel er dette stillingen for deg!
Vi søker deg som er samfunnsengasjert, løsningorientert og ønsker å utgjøre en forskjell for mennesker som av ulike grunner er kommet i en vanskelig livssituasjon.
Kvalifikasjoner:
- Bachelor i sosialt arbeid eller bachelor i barnevern.
- Ønskelig med erfaring fra forvaltningsarbeid i sosialtjenesten.
- Ønskelig med erfaring knyttet til oppfølgning av personer med rus- og psykisk helseutfordringer.
- Fordel med erfaring fra fagsystemene i Nav.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
- God digital kompetanse.
- Krav om politiattest ved ansettelse.
Personlige egenskaper:
- Det legges avgjørende vekt på personlig egnethet.
- Det forventes evne til å arbeide selvstendig, målstyrt og systematisk, herunder evne til å holde seg oppdatert på fagfeltet.
- Det forventes evne til faglig refleksjon, samarbeid og evne til å ta initiativ.
- Engasjement og interesse for kontinuerlig forbedring og kompetanseheving.
- Det legges vekt på en utadrettet og oppsøkende arbeidsform, samt engasjement for brukergruppen.
- Du trives i et travelt arbeidsmiljø.
Vi tilbyr:
- Lønn etter gjeldende lov- og avtaleverk for Bergen Kommune (for tiden kr 495 000 - kr 585 700) avhengig av kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- Pensjonsordning gjennom Bergen Kommunale pensjonskasse (BKP).
- Fleksibel arbeidstid.
- Høyt faglig nivå og engasjerte kolleger.
- Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver.
- Veiledning og muligheter for kompetanseheving.
- Godt arbeidsmiljø og sosiale aktiviteter på fritiden.
- Velferdstilbud som bedriftsidrettslag, rabattert medlemskap på treningssenter m.m.
- Inkluderende arbeidsmiljø (IA).
- En organisasjon i utvikling.
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
23.01.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5517846Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 10.01.2024