Ledigt jobb

Lillestrøm Kommune

Seksjonsleder hjemmetjenesten

Offentlig forvaltning

I Lillestrøm kommune øker antallet innbyggere de kommende årene. Kommunen har en stor ambisjon om å bygge gode tjenester og teknologi står sentralt i dette. Det foregår mange utviklings -og innovasjonsprosjekter kommunen og det satses stort på bruk av teknologiske løsninger i stedet for og i tillegg til ordinære tjenester. 

Hjemmetjenesten i Lillestrøm kommune består av 11 seksjoner fordelt på 6 lokasjoner i kommunen. Vi er en arbeidsplass med gode muligheter for både faglig og personlig utvikling og et godt lederteam som gjør hverandre gode. For å kunne møte dagens og fremtidens utfordringer, søker vi etter en dyktig og engasjert seksjonsleder for å være med på å løse samfunnsoppdraget sammen med oss.

Seksjonsleder vil ha ansvar for den daglige driften i seksjon Skjetten med lokaler i Romerike helsebygg, sentralt i Lillestrøm sentrum. Stillingen er organisatorisk plassert under avdelingsleder for hjemmetjenester.

Vi søker en innovativ, nyskapende og engasjert leder som vil være med å utvikle våre tjenester videre. Det vil være stort fokus på å møte både dagens og fremtidens krav og forventninger til tjenesten, med daglig fokus på forbedringsarbeid og videreutvikling av kvalitetsarbeid og fagutvikling. Lederen vil være sentral i videreutvikling i egen seksjon, men ikke minst også i avdelingen samlet. 

Vi søker en leder med klar og tydelig lederstil med evne til å ivareta et sterkt og stabilt arbeidsmiljø. Det blir viktig å bidra til å videreutvikle et faglig godt tilbud slik at våre tjenestemottakere får et godt tilbud i en tid med stadige endringer i kommunens helse- og omsorgstjenester. Vi ønsker en leder som har gode evner til å drifte prosjekter og kvalitetsarbeid og som sammen med oss vil ha fokus på å videreutvikle tjenesten i tråd med økte krav, forventninger og arbeidsoppgaver. Seksjonsleder har ansvar for daglig drift, personalansvar og for eget budsjett. 

Er du den vi søker?

Kvalifikasjoner:

Bachelor/norsk autorisasjon i sykepleie er et krav i denne stillingen 

Minst 3 års erfaring fra arbeid i hjemmetjeneste -  som utøvende sykepleier, fagansvarlig og/eller leder

Videreutdanning innen ledelse er ønskelig, evt. en plan om å gjennomføre etter avtale

Ledererfaring med gode resultater fra hjemmetjeneste er et krav

God kjennskap til relevante lover og forskrifter, samt til trepartssamarbeid

Dokumenterte ferdigheter innen turnusplanlegging

Gode datakunnskaper

Oppnådde resultater innen endringsledelse

Meget god fremstillingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig

Evne til å arbeide strukturert med å utvikle, forankre og gjennomføre endringer

Politiattest ikke eldre enn 3 mnd. fremlegges ved ansettelse

Personlige egenskaper:

Har gode lederegenskaper og forståelse for rollen som leder

Er tydelig i sitt lederskap og evner å gjennomføre nødvendige endringer

Viser evne til å skape engasjement og samhold

Våger å tenke nytt, være modig og handlekraftig

Har god evne til samhandling, dialog og kommunikasjon

Har evne til å ta ansvar, skape samhold, tillit og et godt arbeidsmiljø

Har en motiverende lederstil

Er målrettet, resultatorientert og har stor gjennomføringsevne

Har interesse for teknologi og utvikling

God kjennskap til GAT og Gerica som arbeidsverktøy er en fordel

Er endringsvillig og åpen for nye utfordringer

Personlig egnethet vil vektlegges

Vi tilbyr:

Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid

Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 

Fleksibel arbeidstid 

Lønnsinnplassering etter avtale

 

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 

Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet