Ledig stilling

Lillestrøm Kommune

Er du vår nye seksjonsleder?

Offentlig forvaltning

I Lillestrøm kommune øker antallet eldre de kommende årene. Kommunen har en stor ambisjon om å bygge gode tjenester og teknologi står sentralt i dette. Det foregår mange utviklings -og innovasjonsprosjekter kommunen.

Lillestrøm kommune har syv institusjoner fordelt i hele kommunen med totalt tre korttidsseksjoner, 18 langtidsseksjoner, Kommunal akutt døgnenhet og lindrende enhet. Kommunen er en arbeidsplass med gode muligheter for både faglig og personlig utvikling. For å kunne møte dagens og fremtidens utfordringer, søker vi etter en dyktig og engasjert seksjonsledere for å være med på å løse samfunnsoppdraget sammen med oss.

Seksjonsleder vil ha ansvar for legetjenesten og utvikling av prosjekt i kommunen. Stillingen er organisatorisk plassert under avdelingsleder for Korttid, KAD og institusjon, men har ansvar for legetjenester for alle syv institusjoner i kommunen og samarbeide tett med avdelingsleder for institusjon langtid. Vi søker en innovativ, nyskapende og engasjert leder som vil være med å utvikle våre tjenester og legetjenesten videre.

Vi søker en leder med klar og tydelig lederstil, med evne til å ivareta et sterkt og stabilt arbeidsmiljø, samt evne til å videreutvikle et faglig godt tilbud slik at våre pasienter får et godt legetilbud i en tid med stadige endringer i kommunens helse- og omsorgstjenester. Vi ønsker også en leder som har gode evner til å drifte prosjekter og kvalitetsforbedrende arbeid. Er du den vi søker?

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig relevant helsefaglig utdannelse på høyskole/universitetsnivå, fortrinnsvis innen sykepleie eller medisin
  • Videreutdanning innen ledelse/ eller lang dokumenterbar erfaring som leder
  • Ledererfaring med gode resultater
  • God kjennskap til ALIS ordningen
  • God kjennskap til relevante lover og forskrifter
  • Dokumenterte ferdigheter innen turnusplanlegging
  • Gode datakunnskaper
  • Dokumenterbare resultater innen endringsledelse og prosjektledelse
  • God kjennskap til trepartssamarbeid
  • Meget god fremstillingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig
  • Har evne til å arbeide strukturert med å utvikle, forankre og gjennomføre endringer
  • Politiattest ikke eldre enn 3 mnd. fremlegges ved ansettelse.

Vitnemål og attester må lastes opp i Rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet

Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.

Personlige egenskaper:

Personlig egnethet tillegges stor vekt. Lillestrøm kommune søker en leder som:

  • Har gode lederegenskaper og forståelse for rollen som leder
  • Er tydelig i sitt lederskap og evner å gjennomføre nødvendige endringer
  • Viser evne til å skape engasjement og samhold
  • Våger å tenke nytt, være modig og handlekraftig
  • Har god kjennskap til GAT som arbeidsverktøy er en fordel
  • Har god evne til samhandling, dialog og kommunikasjon
  • Har evne til å ta ansvar, skape samhold, tillit og et godt arbeidsmiljø
  • Har motiverende lederstil
  • Er målrettet, resultatorientert og med stor gjennomføringsevne
  • Har interesse for teknologi og utvikling
  • Er endringsvillig og åpen for nye utfordringer

Vi tilbyr:

  • Utfordrende og samfunnsnyttige oppgaver
  • Stor mulighet for utvikling av egen arbeidshverdag innenfor gitte rammer, samt muligheter for personlig utvikling sammen med dyktige medarbeidere og kollegaer
  • Organisert under avdelingsleder og deltar i dennes lederteam
  • Trivelige, nysgjerrige, engasjerte og dyktige kollegaer med godt samhold og mye humor
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
  • Fleksibel arbeidstid 
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Lønn etter avtale

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning.   

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med Offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.