Företag
Innlandet fylkeskommuneAnsökningstiden
20.01.2026Anställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntal befattningar
1Karriere-kod
6488599Se här för andra jobb från Innlandet fylkeskommune
Innlandet fylkeskommune
Samferdsel - Rådgiver
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater
Beskrivelse
Vi tilbyr en fast 100 % stilling med arbeidssted på Hamar. Du vil få ansvaret for å gjennomføre tilsyn av drosjesentraler, men vil også kunne bistå i arbeidet med å følge opp drosjenæringen.
Om enheten
Vegeier enheten er organisert under Samferdselsavdelingen, har 15 medarbeidere og har ansvaret for følgende oppgaver:
- byggegrenser
- avkjørsler
- behandling av gravemeldinger/saker om kryssing/nærføring
- transportløyver
- støy- og luftforurensning
- vegdata
- gjennomføringsavtaler
- veieiersaker
Vi søker deg som
- Er initiativrik og selvstendig
- Evner å holde deg orientert og oppdatert i fagfeltet
- Er ryddig og nøyaktig
- Vil bidra positivt til et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
- et godt og engasjerende arbeidsmiljø
- kompetente kollegaer i et sterkt fagmiljø
- lønn etter avtale
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
- mulighet for hjemmekontor
Om stillingen
- 100 % fast stilling, tiltredelse snarest
- arbeidssted Hamar
- den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
Arbeidsoppgaver
- gjennomføre tilsyn av drosjesentraler ut fra krav om internkontroll
- evaluere drosjetilbudet i Innlandet
- behandle søknader om løyve for persontransport (drosjeløyver, sentralløyver og ruteløyver for buss og fartøy)
- oppfølging av løyvehavere (formidling av informasjon, kontroll, tilbakekalling mv.)
- kontakt med persontransportnæringen via skriftlige og muntlige kanaler
- samarbeid og dialog med aktuelle myndigheter
- delta i nasjonale samarbeidsfora
Andre forvaltningsoppgaver på samferdselsområde kan tillegges stillingen.
Kvalifikasjonskrav
- relevant utdanning på minimum bachelornivå, eksempelvis innen rettsvitenskap eller andre samfunnsvitenskaplige fag, eller tilsvarende fagfelt
- særlig relevant erfaring kan erstatte utdanningskravet
- kjennskap til offentlig forvaltning
- meget gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
- førerkort klasse B
Ønskede kvalifikasjoner
- relevant arbeidserfaring
- kjennskap til yrkestransportloven, offentlighetsloven og forvaltningsloven
- erfaring med tilsyn
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Företag
Innlandet fylkeskommuneAnsökningstiden
20.01.2026Anställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntal befattningar
1Karriere-kod
6488599Se här för andra jobb från Innlandet fylkeskommune