Ledig stilling

Innlandet fylkeskommune

Samferdsel - Rådgiver

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

Vi tilbyr en fast 100 % stilling med arbeidssted på Hamar. Du vil få ansvaret for å gjennomføre tilsyn av drosjesentraler, men vil også kunne bistå i arbeidet med å følge opp drosjenæringen.

Om enheten

Vegeier enheten er organisert under Samferdselsavdelingen, har 15 medarbeidere og har ansvaret for følgende oppgaver:

  • byggegrenser
  • avkjørsler
  • behandling av gravemeldinger/saker om kryssing/nærføring
  • transportløyver
  • støy- og luftforurensning
  • vegdata
  • gjennomføringsavtaler
  • veieiersaker

Vi søker deg som

  • Er initiativrik og selvstendig
  • Evner å holde deg orientert og oppdatert i fagfeltet
  • Er ryddig og nøyaktig
  • Vil bidra positivt til et godt arbeidsmiljø

Vi tilbyr

  • et godt og engasjerende arbeidsmiljø
  • kompetente kollegaer i et sterkt fagmiljø
  • lønn etter avtale
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
  • mulighet for hjemmekontor

Om stillingen

  • 100 % fast stilling, tiltredelse snarest
  • arbeidssted Hamar
  • den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk

Arbeidsoppgaver

  • gjennomføre tilsyn av drosjesentraler ut fra krav om internkontroll
  • evaluere drosjetilbudet i Innlandet
  • behandle søknader om løyve for persontransport (drosjeløyver, sentralløyver og ruteløyver for buss og fartøy)
  • oppfølging av løyvehavere (formidling av informasjon, kontroll, tilbakekalling mv.)
  • kontakt med persontransportnæringen via skriftlige og muntlige kanaler
  • samarbeid og dialog med aktuelle myndigheter
  • delta i nasjonale samarbeidsfora

Andre forvaltningsoppgaver på samferdselsområde kan tillegges stillingen.

Kvalifikasjonskrav

  • relevant utdanning på minimum bachelornivå, eksempelvis innen rettsvitenskap eller andre samfunnsvitenskaplige fag, eller tilsvarende fagfelt
  • særlig relevant erfaring kan erstatte utdanningskravet
  • kjennskap til offentlig forvaltning
  • meget gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
  • førerkort klasse B

Ønskede kvalifikasjoner

  • relevant arbeidserfaring
  • kjennskap til yrkestransportloven, offentlighetsloven og forvaltningsloven
  • erfaring med tilsyn

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.   

Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.         

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.