Company
Bergen kommuneApplication deadline
06.12.2022Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5016, BERGEN
BERGEN
Number of positions
1Career-kode
4888547Look here for other jobs from Bergen kommune
- Updated 30.11.2022
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Bergen kommune
Saksbehandler/Avdelingsleder for støttekontakttjenesten
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Forvaltningsenhet tjenester til utviklingshemmede:
Saksbehandler/ Avdelingsleder for støttekontakttjenestener administrativt underlagt forvaltningsenhet tjenester til utviklingshemmede, som er en av syv enheter i etat for tjenester til utviklingshemmede. Etaten er organisert i Byrådsavdeling for helse og omsorg. Stillingen som saksbehandler/avd.leder er et svangerskapsvikariat på inntil 1 år, stillingen er ledig fra 1.3.23.
Den som blir tilsatt vil etter vikariatets slutt få tilbud om fast ansettelse i Etat for tjenester til utviklingshemmede. Forvaltningsenhet tjenester til utviklingshemmede har ledig 100% kombinasjonsstilling som Saksbehandler og Avdelingsleder for støttekontakter med fast ansettelse
Hvem er vi:
Forvaltningsenhet tjenester til utviklingshemmede behandler søknader og fatter vedtak om helse- og omsorgstjenester eller kommunale serviceytelser til barn, unge og voksne med diagnosen psykisk utviklingshemming. Diagnose skal være dokumentert gjennom utredning og kartlegging i spesialisthelsetjenesten som vedlegg til alle søknader. Forvaltningsenheten består i dag av 8 saksbehandlere i tillegg til konsulent og enhetsleder.
Teamet består av: Vernepleiere, sykepleiere og pedagog, alle med lang fartstid innen saksbehandling.
Forvaltningsenheten har fått i oppdrag å koordinere oppfølgingen av støttekontakter som er fast ansatte.
Vi søker saksbehandler med erfaring innen faget som i tillegg skal inneha stilling som avdelingsleder for fast ansatte støttekontakter til å lede dette arbeidet i tett samarbeid med øvrige ansatte i forvaltningsenheten.
Stillingen rapporterer til enhetsleder i Forvaltningsenhet tjenester til utviklingshemmede. Det må påregnes justeringer i arbeids- og ansvarsområdene for stillingen.
Arbeidsoppgaver:
- Generell saksbehandling ved søknader i elektronisk pasientjournal Profil om helse og omsorgstjenester/kommunale serviceytelser i samarbeid med saksbehandlerteamet.
- Dette inkluderer vurderingsbesøk i forbindelse med søknader og samarbeidsmøter med utførerleddet
- Organisering av støttekontakttjenesten for fast ansatte støttekontakter og koordinere tjenesten og være bindeleddet mellom ulike aktører og slik sikre drift i hht lov og forskrift.
- Personalansvar og oppfølging av støttekontakter som er fast ansatte
- Bistå enhetsleder i ulike arbeidsoppgaver, driftsoppgaver, prosjekt, møtevirksomhet, mm
- Bruke kvalitetssystemet BK-kvalitet og saks- og arkivsystem BK360 Utvikle og lede til godt samarbeid med brukergruppe, pårørende og ulike fagmiljøer
Kvalifikasjoner:
- Krav om 3-årig utdanning på høyskole-/universitetsnivå, minimum bachelornivå.
- Helsefaglig utdanning vektlegges relevant tilleggsutdanning/videreutdanning, vektlegges erfaring og kompetanse fra saksbehandling vektlegges
- Erfaring fra brukergruppen er ønskelig
- Erfaring fra bruk av elektronisk pasientjournalsystem Profil
- Evne til å kommunisere, lytte og å motivere
- Krav om god kunnskap innen IKT
- Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig, vektlegges.
- Personer utenfor Skandinavia må dokumentere språkferdigheter på B2-nivå i norsk skriftlig og muntlig igjennom bestått B2 prøve i norsk
- Krav om politiattest ved tilbud om stilling
Personlige egenskaper:
- Vi søker deg som har gode samarbeidsevner og kan jobbe selvstendig
- Du er fleksibel, nysgjerrig, selvgående og har høy arbeidskapasitet.
- Du er initiativrik og opptatt av å levere høy kvalitet og skape gode brukeropplevelser
- Gode relasjonelle ferdigheter og evne til å samarbeide, lytte og inspirere
- Du har evne til etisk refleksjon og kunne jobbe etter Bergen kommune sine etiske retningslinjer
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr:
- Utfordrende arbeidsoppgaver med utviklings- og påvirkningsmuligheter
- Godt fagmiljø og engasjerte kollegaer
- Muligheter for personlig og faglig utvikling
- Veiledning
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter gjeldende tariff
Company
Bergen kommuneApplication deadline
06.12.2022Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5016, BERGEN
BERGEN
Number of positions
1Career-kode
4888547Look here for other jobs from Bergen kommune
- Updated 30.11.2022