• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    06.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4888547
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Saksbehandler/Avdelingsleder for støttekontakttjenesten 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Forvaltningsenhet tjenester til utviklingshemmede:

Saksbehandler/ Avdelingsleder for støttekontakttjenestener administrativt underlagt forvaltningsenhet tjenester til utviklingshemmede, som er en av syv enheter i etat for tjenester til utviklingshemmede.  Etaten er organisert  i Byrådsavdeling for helse og omsorg. Stillingen som saksbehandler/avd.leder er et svangerskapsvikariat på inntil 1 år, stillingen er ledig fra 1.3.23.

Den som blir tilsatt vil etter vikariatets slutt få tilbud om fast ansettelse i Etat for tjenester til utviklingshemmede. Forvaltningsenhet tjenester til utviklingshemmede har ledig 100% kombinasjonsstilling som Saksbehandler og Avdelingsleder for støttekontakter med fast ansettelse 

Hvem er vi:
Forvaltningsenhet tjenester til utviklingshemmede behandler søknader og fatter vedtak om helse- og omsorgstjenester eller kommunale serviceytelser til barn, unge og voksne med diagnosen psykisk utviklingshemming. Diagnose skal være dokumentert gjennom utredning og kartlegging i spesialisthelsetjenesten som vedlegg til alle søknader. Forvaltningsenheten består i dag av 8 saksbehandlere i tillegg til konsulent og enhetsleder.

Teamet består av: Vernepleiere, sykepleiere og pedagog, alle med lang fartstid innen saksbehandling.


Forvaltningsenheten har fått i oppdrag å koordinere oppfølgingen av støttekontakter som er fast ansatte.

Vi søker saksbehandler med erfaring innen faget som i tillegg skal inneha stilling som avdelingsleder for fast ansatte støttekontakter til å lede dette arbeidet i tett samarbeid med øvrige ansatte i forvaltningsenheten.

Stillingen rapporterer til enhetsleder i Forvaltningsenhet tjenester til utviklingshemmede. Det må påregnes justeringer i arbeids- og ansvarsområdene for stillingen.

Arbeidsoppgaver:

  • Generell saksbehandling ved søknader i elektronisk pasientjournal Profil om helse og omsorgstjenester/kommunale serviceytelser i samarbeid med saksbehandlerteamet.
  • Dette inkluderer vurderingsbesøk i forbindelse med søknader og samarbeidsmøter med utførerleddet 
  • Organisering av støttekontakttjenesten for fast ansatte støttekontakter og koordinere tjenesten og være bindeleddet mellom ulike aktører og slik sikre drift i hht lov og forskrift.
  • Personalansvar og oppfølging av støttekontakter som er fast ansatte
  • Bistå enhetsleder i ulike arbeidsoppgaver, driftsoppgaver, prosjekt, møtevirksomhet, mm
  • Bruke kvalitetssystemet BK-kvalitet og saks- og arkivsystem BK360 Utvikle og lede til godt samarbeid med brukergruppe, pårørende og ulike fagmiljøer

Kvalifikasjoner:

  • Krav om 3-årig utdanning på høyskole-/universitetsnivå, minimum bachelornivå.
  • Helsefaglig utdanning vektlegges relevant tilleggsutdanning/videreutdanning, vektlegges erfaring og kompetanse fra saksbehandling vektlegges
  • Erfaring fra brukergruppen er ønskelig
  • Erfaring fra bruk av elektronisk pasientjournalsystem Profil
  • Evne til å kommunisere, lytte og å motivere   
  • Krav om god kunnskap innen IKT
  • Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig, vektlegges. 
  • Personer utenfor Skandinavia må dokumentere språkferdigheter på B2-nivå i norsk skriftlig og muntlig igjennom bestått B2 prøve i norsk
  • Krav om politiattest ved tilbud om stilling 

Personlige egenskaper:

  • Vi søker deg som har gode samarbeidsevner og kan jobbe selvstendig
  • Du er fleksibel, nysgjerrig, selvgående og har høy arbeidskapasitet.
  • Du er initiativrik og opptatt av å levere høy kvalitet og skape gode brukeropplevelser
  • Gode relasjonelle ferdigheter og evne til å samarbeide, lytte og inspirere
  • Du har evne til etisk refleksjon og kunne jobbe etter Bergen kommune sine etiske retningslinjer
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Utfordrende arbeidsoppgaver med utviklings- og påvirkningsmuligheter
  • Godt fagmiljø og engasjerte kollegaer
  • Muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Veiledning
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter gjeldende tariff  
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    06.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4888547
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune