Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
13.11.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4307, SANDNES
SANDNES
Antall stillinger
1karriere-kode
6451036Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Sandnes kommune
Saksbehandler
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vil du være med å gjøre en forskjell i Sandnes kommune? Vi har 1 ledig fast stilling, og 3 ledige vikariat. 
Barne- og familieenheten består av Barneverntjenesten og Ressurssenteret for barn og familier, samt administrasjon/stab. Barneverntjenesten har om lag 70 ansatte fordelt på ulike avdelinger. Avdeling undersøkelse og oppfølging arbeider med undersøkelsessaker og hjelpetiltak ift barn i alderen 0-18 år ihht til Lov om barnevern. I tillegg til Avdeling undersøkelse og oppfølging består barneverntjenesten av Avdeling omsorg og ettervern, Avdeling mottak og barnevernvakt, samt Avdeling tiltak. Barne- og familieenheten jobber etter FIT (Feedbackinformerte tjenester). 
Kvalifikasjoner:
- 3 årig høyskoleutdanning innen barnevern/sosionom.
 - For fast stilling er det ønskelig med erfaring fra undersøkelsesarbeid og oppfølging av tiltak ihht Lov om barnevern.
 - God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
 - Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2.
 - Du må beherske dataverktøy (fagprogrammet Visma Flyt barnevern blir brukt).
 - Du må ha sertifikat på personbil.
 - Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
 
Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).
Personlige egenskaper:
- Du evner å være samarbeidsvillig, fleksibel og trives i skiftende omstendigheter.
 - Du tar ansvar og evner å jobbe selvstendig/strukturere egen arbeidshverdag.
 - Du har god arbeidskapasitet.
 - Du er engasjert, trygg, varm og ydmyk i møte med barn og foreldre.
 - Du er en god samarbeidspartner, og vektlegger både erfaringskompetanse fra brukere av tjenester og profesjonell kompetanse i din yrkesutøvelse.
 - Du tar utfordringer, evner å skape godt arbeidsklima, samt bidrar positivt i arbeidsmiljøet.
 
Vi tilbyr:
- Et attraktivt og kreativt arbeidsmiljø
 - Arbeid i et barnevern som er involvert i spennende utviklingstiltak
 - Veiledning både i gruppe og individuelt
 - Gruppehelsesamtaler
 - Engasjerte medarbeidere
 - Fleksibel arbeidsordning
 - Lønn etter relevant utdanning og ansiennitet i kapittel 4
 - Hjem-jobb-hjem avtale
 - Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
 - Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
 - Gode pensjons- og forsikringsordninger
 
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
13.11.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4307, SANDNES
SANDNES
Antall stillinger
1karriere-kode
6451036Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- 
                    
                        Barnevernkonsulent i barneverntjenesten 2 x 100 % fast stilling
Østre Toten kommune
LENA - 
                    
                        Familieveileder i Barne- og familiehjelpen Bergenhus og Årstad. 
Bergen kommune
BERGEN - 
                    
                        Barnevernkonsulent 
Trondheim Kommune
TRONDHEIM - 
                    
                        Barnevernkonsulent
Oslo kommune
OSLO - 
                    
                        Barnevernkonsulent omsorg
Tynset kommune
TYNSET