• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    13.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6451036
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med å gjøre en forskjell i Sandnes kommune? Vi har 1 ledig fast stilling, og 3 ledige vikariat. 
Barne- og familieenheten består av Barneverntjenesten og Ressurssenteret for barn og familier, samt administrasjon/stab. Barneverntjenesten har om lag 70 ansatte fordelt på ulike avdelinger. Avdeling undersøkelse og oppfølging arbeider med undersøkelsessaker og hjelpetiltak ift barn i alderen 0-18 år ihht til Lov om barnevern. I tillegg til Avdeling undersøkelse og oppfølging består barneverntjenesten av Avdeling omsorg og ettervern, Avdeling mottak og barnevernvakt, samt Avdeling tiltak. Barne- og familieenheten jobber etter FIT (Feedbackinformerte tjenester). 

Kvalifikasjoner:

  • 3 årig høyskoleutdanning innen barnevern/sosionom.
  • For fast stilling er det ønskelig med erfaring fra undersøkelsesarbeid og oppfølging av tiltak ihht Lov om barnevern.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2.
  • Du må beherske dataverktøy (fagprogrammet Visma Flyt barnevern blir brukt).
  • Du må ha sertifikat på personbil. 
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse

    Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).

    Personlige egenskaper:

    • Du evner å være samarbeidsvillig, fleksibel og trives i skiftende omstendigheter.
    • Du tar ansvar og evner å jobbe selvstendig/strukturere egen arbeidshverdag.
    • Du har god arbeidskapasitet.
    • Du er engasjert, trygg, varm og ydmyk i møte med barn og foreldre.
    • Du er en god samarbeidspartner, og vektlegger både erfaringskompetanse fra brukere av tjenester og profesjonell kompetanse i din yrkesutøvelse.
    • Du tar utfordringer, evner å skape godt arbeidsklima, samt bidrar positivt i arbeidsmiljøet.

    Vi tilbyr:

    • Et attraktivt og kreativt arbeidsmiljø
    • Arbeid i et barnevern som er involvert i spennende utviklingstiltak
    • Veiledning både i gruppe og individuelt
    • Gruppehelsesamtaler 
    • Engasjerte medarbeidere
    • Fleksibel arbeidsordning
    • Lønn etter relevant utdanning og ansiennitet i kapittel 4
    • Hjem-jobb-hjem avtale
    • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
    • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
    • Gode pensjons- og forsikringsordninger
     

    • Bedrift
      Sandnes kommune
    • Søknadsfrist
      13.11.2025
    • Heltid/Deltid
      Heltid
    • Ansettelsesform
      Fast
    • Bransje
      Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
    • Utdanningskrav
      Påkrevet
    • Arbeidserfaring
      Ønskelig
    • Adresse
      4307, SANDNES
      SANDNES
    • Antall stillinger
      1
    • karriere-kode
      6451036
    • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune