Ledigt jobb

Eigersund kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning

Tjeneste- og samordningsenheten i Helse og omsorgsavdelingen, søker etter en saksbehandler/spesialkonsulent. Det er ledig 100% fast stilling.  

Tjeneste- og samordningsenheten har per i dag 8.75 årsverk, inklusive koordinerende enhet, demens -og kreftkoordinator, samt barnekoordinator, og består av helse- og sosialfaglig personell som behandler søknader om helse- og omsorgstjenester, gir råd og veiledning.

Tjeneste- og samordningsenheten skal ivareta et samordnet tilbud og sørge for lik tilgjengelighet og likebehandling. Ivaretakelse av brukermedvirkning, rettssikkerhet og forvaltning av kommunens ressurser er fokusområder.

Egenmestring og hverdags-rehabilitering, og velferdsteknologiske løsninger skal være hovedfokus ved tildeling av helse -og omsorgstjenester. 

Tjeneste- og samordningsenheten skal bidra til en effektiv tjenestetildeling og god praksis i samarbeid med de enkelte enheter.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig høyskole/universitetsutdanning med helse - og sosialfaglig bakgrunn.  
  • Ønskelig med erfaring fra kommunal virksomhet på individ- og systemnivå
  • Ønskelig med erfaring fra saksbehandling av helse- og omsorgstjenester
  • Kunnskap om aktuelt lovverk
  • Meget god skriftlig og muntlig norsk fremstillingsevne
  • Gode IKT-kunnskaper, samt beherske digitale kommunikasjonsformer
  • Politiattest ikke eldre enn 3 måneder
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Du er faglig dyktig, og har evne til å skape gode relasjoner og tillit til de du møter, pasienter/brukere, kollegaer og våre samarbeidspartnere. Du har høy etisk bevissthet og setter kvalitet i høysetet.
  • Du bidrar inn i kollegiet med kunnskap og erfaring og tar i et tak når det trengs.
  • Du liker å jobbe selvstendig i en travel arbeidshverdag og ser verdien av det tverrfaglige samarbeidet som stillingen krever.
  • Du kommuniserer godt med mennesker i utfordrende livssituasjoner og har mot til å møte og håndtere mennesker i sårbare situasjoner.
  • Du viser høy grad av selvstendighet, og arbeider systematisk, målrettet og er i stand til å prioritere mellom ulike arbeidsoppgaver.
  • Du evner til å håndtere omstillinger, er fleksibel og er nysgjerrig på endringer og varierte utfordringer.
  • Liker å utfordre deg selv ved å tilegne deg ny kunnskap, og tar ansvar for egen utvikling.
  • Du mestrer å håndtere krevende og komplekse saker
  • Er beslutningsdyktig og løsningsorientert og lojal til kommunens verdier, overordnede beslutninger og retningslinjer
  • Har gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter, og ønsker å bidra til et godt arbeidsmiljø

Vi tilbyr:

  • Deltakelse i spennende utviklingsarbeid i et tverrfaglig miljø
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Stillingen er hovedsakelig en dagstilling. I perioder og i enkeltsaker kan det oppstå tilfeller der noe ettermiddag/kveldsarbeid kan forekomme
  • Opplæring og faglig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale


    Arbeidssted er Sjukehusveien 38 b