• Company
    Hamar kommune
  • Application deadline
    13.02.2023
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    4970586
  • Look here for other jobs from Hamar kommune
  • Updated 24.01.2023
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Hamar kommune

Rådgiver offentlige anskaffelser

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Hamar kommunes visjon er å være Innlandets urbane hjerte. Vi ønsker å være en bærekraftig mjøsby som satser på å utvikle mennesker og næringsliv. Denne visjonen jobber vi for hver eneste dag for å gjøre oss fortjent til. Både gjennom å tilby tjenester til innbyggerne våre og ved å utvikle tilbud om kultur- og fritidsaktiviteter.

Hamar er en motor for vekst og utvikling i Innlandet, og er en kommune som har et offensivt investeringsbudsjett. For å møte den fremtidige veksten, skal vi blant annet bygge barnehage, skoler og omsorgsboliger. Vi skal også bygge Espern bru som gir tilgang til en ny bydel og vi skal tilrettelegge for utbyggingsområder for boliger og næringsliv. I den kommende treårsperioden skal vi kjøpe varer og tjenester for 3,6 milliarder kroner, og da trenger vi flere kollegaer med på laget for å håndtere dette.

Har du lyst til å bli en del av teamet vårt i innkjøpsavdelingen?
Avdelingen vår en et kompetansesenter innen anskaffelser, og er et team på tre årsverk. Kollegaene du vil få, er spesialister i innkjøpsfaget og legger vekt på det grønne skiftet og innovasjon i sine leveranser.

Om du blir kollegaen vår, vil du få et spesielt ansvar for å jobbe med anskaffelsesprosesser, prosjektarbeid, systemoppgaver i tillegg til at være med å utvikle fremtidens innkjøpsavdeling

   

Arbeidsoppgaver:

  • Gjennomføre anskaffelser i henhold til lov og forskrift om offentlig anskaffelser.
  • Veilede og bistå kommunens enheter og ansatte i forbindelse med anskaffelser og avtaler.
  • Forhandlings- og utviklingsoppgaver innen innkjøpsområdet.
  • Oppfølging av innkjøpsavtaler samt bidra til leverandørutvikling.
  • Kompetanseheving av bestillere/innkjøpspersonell.
  • Kommunale og interkommunale prosjektoppgaver (f. eks e-handel og interkommunale anskaffelsesprosesser).
  • Det må påregnes andre oppgaver ved videreutvikling av innkjøpsavdelingen og innenfor økonomiavdelingens arbeidsområde.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning fra høyskole- eller universitet (minimum bachelor) men relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Kjennskap til offentlig sekter
  • Gode Excel-kunnskaper
  • Gode IKT-kunnskaper, spesielt innen system- og brukeradministrasjon
  • God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk
  • Ønskelig med erfaring og kompetanse innenfor regelverket for offentlige anskaffelser
  • Ønskelig med erfaring fra prosjektarbeid i offentlig regi

Personlige egenskaper:

Vi søker deg som kan identifisere deg med våre verdier; åpen, helhetlig, modig og pålitelig. I tillegg er det en fordel om du er systematisk, nøyaktig og serviceinnstilt.

Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt

 

Vi tilbyr:

  • Utfordrende og varierte oppgaver i en kommune med ambisjoner.
  • Tilrettelagt opplæring i et godt faglig miljø.
  • Trivelig arbeidsmiljø og gode kolleger.
  • Lønn etter avtale

Hamar kommune er en IA-bedrift


 

  • Company
    Hamar kommune
  • Application deadline
    13.02.2023
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    4970586
  • Look here for other jobs from Hamar kommune
  • Updated 24.01.2023