• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    18.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6190523
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
Ledigt jobb

Bergen kommune

Rådgiver for anskaffelser og kontraktsoppfølging

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Byrådsavdeling for barnevern, sosiale tjenester og mangfold har ansvar for sosialtjeneste (NAV kommune), psykiske helsetjenester, rustjenester, bolig, tjenester til flyktninger, barnevern og barne- og familietjenester.

Byrådsavdelingen er sekretariat for byråden for barnevern, sosiale tjenester og mangfold. Staben følger opp 4 underliggende etater og ledes av kommunaldirektør. Byrådsavdelingen har ca. 2.500 årsverk.

Ved kommunaldirektørens stab er det ledig fast 100% stilling som rådgiver ved Seksjon for økonomi og ressursforvaltning. Seksjonen har ansvar for økonomistyring, beredskap, at ansatte og beboere i botiltak har arbeidsplasser og boliger som er godkjent gjeldende lovverk, anskaffelser og kontraktsoppfølging.

Den som skal tilsettes skal ha ansvar for anskaffelser og kontraktsoppfølging og gi støtte til myndighetsutøvelse/ juridiske betenkninger.

Seksjon for økonomi og ressursstyring har aktivitetsbaserte lokaler i Bergen rådhus. Tiltredelse etter avtale.

Kvalifikasjoner:

  • Fortrinnsvis mastergrad innen rettsvitenskap/ Cand. jur. Ved særskilt relevant erfaring innenfor offentlig anskaffelser, kan bachelorgrad i rettsvitenskap, eller andre relevante utdanningsretninger innen økonomiske og administrative fag på masternivå vurderes
  • Fordel med erfaring med å gjennomføre offentlige anskaffelser
  • Kunnskap om anskaffelser og kontraktsstyring vil bli vektlagt
  • Bør ha relevant erfaring fra offentlig eller privat virksomhet, men det er ikke et absolutt krav
  • Fordel med erfaring fra bruk av digitale systemer av relevans for stillingen
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Kompetanse innen- og interesse for filosofi og metoder for å arbeide med kontinuerlig forbedring er en fordel

Personlige egenskaper:

  • Du evner å skape tillit og bygge gode relasjoner til samarbeidspartnere og kolleger
  • Du har gode kommunikasjonsevner og forstår viktigheten av godt samarbeid
  • Du er analytisk, strukturert og prosessorientert
  • Du kan arbeide selvstendig, er fleksibel og har høy arbeidskapasitet
  • Du jobber godt under press
  • Du er grundig og nøyaktig
  • Du evner å gjennomføre forhandlinger på innkjøpsområdet
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr:

  • Et spennende, hyggelig og engasjert arbeidsmiljø med høyt faglig nivå
  • Et arbeidsmiljø bestående av administrativ og politisk toppledelse
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale i hht. Bergen kommunes retningslinjer og HTA kap. 5
 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    18.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6190523
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune