Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Lillestrøm Kommune

Nyopprettet stilling som seksjonsleder

Offentlig forvaltning

Vi er på jakt etter ny leder til spennende lederstilling i Lillestrøm kommune. Er du den vi søker?

Skedsmotun bo- og behandlingssenter er en av 7 institusjoner i Lillestrøm kommune. Institusjonen ligger sentralt plassert på Skedsmokorset. Lillestrøm kommune har organisert sine sykehjem i seksjoner som ledes av hver sin seksjonsleder. Seksjonene er organisert i en egen avdeling, som ledes av en avdelingsleder. Avdelingen
består pr. i dag av 10 seksjoner.

Vi har en nyopprettet stilling som seksjonsleder ved Skedsmotun bo- og behandlingssenter. Pr. i dag har Skedsmotun 7 seksjonsledere inkludert legetjenesten. Nå oppretter vi en ny seksjonslederstilling med ansvar for 14-16 intermediær/korttidsplasser. Vi velger nå å dele opp en av korttidseksjonene for å se på organisering og fremtidig drift. Korttidsseksjonene er i konstant endring. Vi er derfor på jakt etter en seksjonsleder med god kunnskap innen endringsledelse. 

Vi søker:
En leder med klar og tydelig lederstil, er løsningsorientert, er engasjert, opptatt av kvalitet i tjenesten, samt evne til å videreutvikle et faglig godt tilbud til pasientgruppen i en tid med stadige endringer i kommunens helse- og omsorgstjenester. Vi ønsker også en leder som har fokus på trygghetsskapende teknologi.

Arbeidsoppgaver:

  • Overordnet lederansvar for seksjonen, dette innebærer ansvar for personal, økonomi, fag og drift
  • Planlegge, organisere og lede arbeidet på en måte som sikrer god kvalitet i tjenesten i tråd med gjeldende lovverk, kommunale vedtak og målsettinger
  • Delta og bidra aktivt i tjenesteområdets tverrfaglige samarbeid
  • Fremme jobbnærvær gjennom samarbeid med tillitsvalgte, verneombud og medarbeidere
  • Personalledelse og HMS-arbeid
  • Stillingen inngår i avdelingsleders ledergruppe
  • Stillingen rapporterer til avdelingsleder for Korttid, KAD og Institusjon

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig helsefaglig utdannelse på høyskole/universitetsnivå, fortrinnsvis sykepleier
  • Økonomi- og budsjettforståelse
  • Videreutdanning i ledelse og/eller solid ledererfaring
  • Kjennskap til/og erfaring fra lignende arbeide
  • Erfaring og kjennskap til ledelse av helsetjenester
  • Erfaring fra omstillingsprosesser er en fordel
  • Gode IKT-kunnskaper
  • Turnuskompetanse
  • Høy norsk kompetanse- både skriftlig og muntlig, Krav: bestått Bergenstesten må dokumenteres
  • Politiattest ikke eldre enn tre måneder fremlegges ved ansettelse

Personlige egenskaper:

  • Du har godt humør, er pålitelig og ærlig
  • Du har gjennomføringsevne, er trygg i rollen som leder og klarer å skape engasjement
  • Du evner å arbeide både operasjonelt og strategisk mot krevende mål
  • Du liker struktur og orden, samtidig som du er løsningsorientert og fleksibel
  • Du opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestrer perioder med høyt arbeidstempo
  • Du har gode samarbeidsegenskaper og formidlingsevner
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Stor mulighet for utvikling av egen arbeidshverdag innenfor gitte rammer samt muligheter for personlig utvikling sammen med dyktige medarbeidere og kollegaer
  • Medlem av ledergruppen i avdelingen korttid, KAD og institusjon med faste ledermøter
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Aktivt bedriftsidrettslag
  • Treningstilbud
  • Kulturtilbud

Lillestrøm kommune oppfordrer søkere til å legge inn attester og vitnemål når de søker på stilling hos oss, eventuelt må dokumentasjon tas med til et eventuelt intervju.