Company
Lillehammer kommuneApplication deadline
04.01.2026Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2609, LILLEHAMMER
LILLEHAMMER
NorwayNumber of positions
1Career-kode
6476536Look here for other jobs from Lillehammer kommune
Lillehammer kommune
Medarbeider innenfor ERP/Systemforvaltning
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Fellesenhet Økonomi er et interkommunalt samarbeidsområde hvor Lillehammer kommune er vertskapskommune. Vi leverer regnskaps-, faktura- og lønnstjenester til samarbeidskommunene Gausdal, Øyer og Lillehammer. I tillegg ivaretar vi systemansvaret for kommunenes ERP-system. Det er et overordnet mål å utnytte stordriftsfordelene gjennom det å være en større kompetanseenhet med et felles økonomi- og lønnssystem. Vi samarbeider tett med våre oppdragsgivere, noe som gir en variert og spennende jobb for våre 24 medarbeidere. Vi benytter UNIT4 ERP/Agresso for regnskap, fakturering, ehandel, lønn og personal. Systemet er i tillegg master for flere andre fagsystemer.
Kommunene er i anbudsprosess på nytt ERP-system og vi har i den forbindelse behov for mere kapasitet innenfor forvaltning av dagens ERP-system samt tilhørende integrasjoner, foreløpig som et 2-årig engasjement. Du vil jobbe i team sammen med våre 2 øvrige systemansvarlige på UNIT4 ERP/Agresso. I perioden engasjementet varer vil kommunen velge, planlegge og implementere ny ERP-løsning, og her vil du kunne få en medvirkende rolle sammen med øvrige systemressurser, fagområder og valgt leverandør.
Du vil sammen med systemansvarlig ha løpende fokus på at løsningen fungerer i henhold til inngåtte avtaler og være pådriver for en god og effektiv bruk og forvaltning av UNIT4 ERP/ Agresso inkl. integrasjon mot 40-50 andre systemer.
Tiltredelse etter avtale
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning innen administrasjon, økonomi, IT eller fagbakgrunn som vurderes likestilt.
- Dokumentert relevant erfaring ift arbeidsoppgaver nevnt i stillingsteksten kan vurderes som et alternativ til formell utdanning
- Gode digitale ferdigheter og evne til å lære nye systemer
- Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper
- Det vil være en fordel med kompetanse innenfor ERP prosesser, men dette er ikke et krav.
Personlige egenskaper:
- Nøyaktig og effektiv uten å gå utover kvalitet
- God IT-teknisk forståelse, interesse og nysgjerrighet
- Evne til å følge oppgaver og rutiner over tid
- Trives med hektisk hverdag og løser det med struktur og planlegging
- Vant til å håndtere flere problemstillinger samtidig, og evner å holde hodet kaldt i en hektisk arbeidshverdag
- Evner å arbeide selvstendig, men også i team
- Synes det er givende å jobbe i tett samarbeid og dialog med både interne og eksterne brukere/samarbeidspartnere
Vi tilbyr:
- Spennende arbeidsoppgaver i et sterkt og aktivt fagmiljø
- Dyktige og hyggelige kollegaer med stor vilje til å få til noe sammen
- Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- Muligheten til bidra i kommunens viktige samfunnsoppdrag
- Fleksitid og meget gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønnsplassering etter bestemmelsene i hovedtariffavtalen for kommunal sektor og utdanningsnivå.
- Sentralt beliggende kontorlokaler med gode kollektivforbindelser
Company
Lillehammer kommuneApplication deadline
04.01.2026Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2609, LILLEHAMMER
LILLEHAMMER
NorwayNumber of positions
1Career-kode
6476536Look here for other jobs from Lillehammer kommune