• Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    21.06.2021
  • Form of employment
    workTime.Heltid
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5010, BERGEN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    3907758
  • Look here for other jobs from Bergen kommune
  • Updated 04.06.2021
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Bergen kommune

Lønns- og personalkonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Enhet for aktivitet og mestring ble dannet i 2018, og er en enhet under Etat for hjemmebaserte tjenester. Enheten har som overordnet mål å hindre isolasjon, fokusere på det friske i mennesket, og øke aktivitet og mestringsnivå. Enhet for aktivitet og mestring består av følgende avdelinger: Hverdagsrehabilitering, Responssenteret, Frivillighetskoordinatorer, Støttekontaktformidlere, Aktivitetssenter, Omsorgsboliger og Kommunal Hjelpemiddelservice.

Enhetens administrasjon har lokaler sentralt i Bergen Sentrum. Vår administrasjon består av lønnskonsulent, økonomikonsulent, personalkonsulent, fagkonsulenter, rådgiver og enhetsleder. Vi har nå ledig en 100 % fast stilling som lønns- og personalkonsulent, fordelt på 50 % på lønn og 50 % på personal. Oppstart er så snart som mulig.

Dersom du er en selvstendig, strukturert, og positiv person som er glad i detaljer, er du velkommen til å søke. Vi leter etter en kollega som er god på å kommunisere med alle type mennesker, og som har stor grad av tålmodighet til å lete etter riktig svar på ulike problemstillinger. Stillingen krever at man har meget god skriftlig fremstillingsevne. 

Arbeidsoppgaver:

  • Registrere og vedlikeholde informasjon i lønnssystem, deriblant alt fravær (UBW).
  • Utarbeide arbeidsavtaler, ansiennitetsberegninger, attester, søknad om foreldrepenger og pensjon og lignende Herunder utforme vedtak i hht. forvaltningsloven.
  • Arkivering og implementering av arkivsystemet BK 360.
  • Bistå støttekontaktkonsulenter med timelister, kontrakter etc. 
  • Påse sluttføring i våre digitale systemer ved rekrutteringsprosesser (BK 360).
  • Ha oversikt over sykefravær, og holde oversikt over relevante tidsfrister rundt dette.  
  • Annet forefallende arbeid som f.eks å bistå med betjening av tlf, behandle post, og lage ID- kort.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyskoleutdanning innenfor økonomi og administrasjon
  • Erfaring innen arbeid med lønn i offentlig sektor.
  • Oppdatert kunnskap om gjeldende lovverk, spesielt innenfor offentlig forvaltning, arbeidsrett, pensjonsordninger og foreldrepermisjon.
  • Gode IT- kunnskaper. God forståelse og erfaring med bruk av Excel er en nødvendighet.
  • God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne, tilsvarende Bergenstesten nivå 2.  
  • Det er en fordel med erfaring på bruk av BK 360, og UBW.  

Personlige egenskaper:

  • Strukturert, og fortrolig med å jobbe innen satte frister.
  • Du er en sterk formidler som kan beskrive lønnsarbeid, og andre relevante temaer  for ansatte og ledere.
  • Du er serviceinnstilt og trives med å utføre flere oppgaver parallelt.
  • Du liker varierte og uforutsigbare arbeidsdager, og har stor grad av omstillingsevne.
  • Gode samarbeidsevner fordi du skal samarbeide med kollegaer, ledere, interne og eksterne samarbeidspartnere.
  • Du er tålmodig, og har evne til å finne løsninger på ulike problemstillinger.
  • Du er en pådriver for implementering av digitale løsninger.
  • Du anser deg selv som meget sterk i din skriftlige fremstillingsevne, og har god erfaring med dette. 

Vi tilbyr:

  • Lønn etter gjeldende tariff.
  • Fleksitid.
  • Et godt arbeidsmiljø, hvor det er et stort fokus på å hjelpe hverandre i hverdagen.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger. 
 

  • Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    21.06.2021
  • Form of employment
    workTime.Heltid
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5010, BERGEN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    3907758
  • Look here for other jobs from Bergen kommune
  • Updated 04.06.2021