Company
Bergen kommuneApplication deadline
21.06.2021Form of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5010, BERGEN
BERGEN
Number of positions
1Career-kode
3907758Look here for other jobs from Bergen kommune
- Updated 04.06.2021
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Bergen kommune
Lønns- og personalkonsulent
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Enhet for aktivitet og mestring ble dannet i 2018, og er en enhet under Etat for hjemmebaserte tjenester. Enheten har som overordnet mål å hindre isolasjon, fokusere på det friske i mennesket, og øke aktivitet og mestringsnivå. Enhet for aktivitet og mestring består av følgende avdelinger: Hverdagsrehabilitering, Responssenteret, Frivillighetskoordinatorer, Støttekontaktformidlere, Aktivitetssenter, Omsorgsboliger og Kommunal Hjelpemiddelservice.
Enhetens administrasjon har lokaler sentralt i Bergen Sentrum. Vår administrasjon består av lønnskonsulent, økonomikonsulent, personalkonsulent, fagkonsulenter, rådgiver og enhetsleder. Vi har nå ledig en 100 % fast stilling som lønns- og personalkonsulent, fordelt på 50 % på lønn og 50 % på personal. Oppstart er så snart som mulig.
Dersom du er en selvstendig, strukturert, og positiv person som er glad i detaljer, er du velkommen til å søke. Vi leter etter en kollega som er god på å kommunisere med alle type mennesker, og som har stor grad av tålmodighet til å lete etter riktig svar på ulike problemstillinger. Stillingen krever at man har meget god skriftlig fremstillingsevne.
Arbeidsoppgaver:
- Registrere og vedlikeholde informasjon i lønnssystem, deriblant alt fravær (UBW).
- Utarbeide arbeidsavtaler, ansiennitetsberegninger, attester, søknad om foreldrepenger og pensjon og lignende Herunder utforme vedtak i hht. forvaltningsloven.
- Arkivering og implementering av arkivsystemet BK 360.
- Bistå støttekontaktkonsulenter med timelister, kontrakter etc.
- Påse sluttføring i våre digitale systemer ved rekrutteringsprosesser (BK 360).
- Ha oversikt over sykefravær, og holde oversikt over relevante tidsfrister rundt dette.
- Annet forefallende arbeid som f.eks å bistå med betjening av tlf, behandle post, og lage ID- kort.
Kvalifikasjoner:
- Relevant høyskoleutdanning innenfor økonomi og administrasjon
- Erfaring innen arbeid med lønn i offentlig sektor.
- Oppdatert kunnskap om gjeldende lovverk, spesielt innenfor offentlig forvaltning, arbeidsrett, pensjonsordninger og foreldrepermisjon.
- Gode IT- kunnskaper. God forståelse og erfaring med bruk av Excel er en nødvendighet.
- God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne, tilsvarende Bergenstesten nivå 2.
- Det er en fordel med erfaring på bruk av BK 360, og UBW.
Personlige egenskaper:
- Strukturert, og fortrolig med å jobbe innen satte frister.
- Du er en sterk formidler som kan beskrive lønnsarbeid, og andre relevante temaer for ansatte og ledere.
- Du er serviceinnstilt og trives med å utføre flere oppgaver parallelt.
- Du liker varierte og uforutsigbare arbeidsdager, og har stor grad av omstillingsevne.
- Gode samarbeidsevner fordi du skal samarbeide med kollegaer, ledere, interne og eksterne samarbeidspartnere.
- Du er tålmodig, og har evne til å finne løsninger på ulike problemstillinger.
- Du er en pådriver for implementering av digitale løsninger.
- Du anser deg selv som meget sterk i din skriftlige fremstillingsevne, og har god erfaring med dette.
Vi tilbyr:
- Lønn etter gjeldende tariff.
- Fleksitid.
- Et godt arbeidsmiljø, hvor det er et stort fokus på å hjelpe hverandre i hverdagen.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
Company
Bergen kommuneApplication deadline
21.06.2021Form of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5010, BERGEN
BERGEN
Number of positions
1Career-kode
3907758Look here for other jobs from Bergen kommune
- Updated 04.06.2021