Vacancy

Lillestrøm Kommune

Ledelse og demensomsorg - Bli vår nye seksjonsleder

Offentlig forvaltning

Helsetjenester til voksne omfatter tjenester og tilbud til innbyggere i Lillestrøm kommune som har behov for helsetjenester. Ansvarsområdet er en viktig bærebjelke for Lillestrøm kommunes målsetting om å støtte opp om mestring hele livet – i alle livets faser.

Avdeling Omsorgsboliger for voksne består av 5 omsorgsboliger med til sammen 218 leiligheter, til beboere som er i behov av heldøgns omsorgstjenester. 

Mål for våre tjenester:

  • Legge til rette for at brukere mestrer livet lengst mulig i eget hjem
  • Fokus på brukermedvirkning, pårørendeinvolvering og forebyggende arbeid
  • Godt arbeidsmiljø, riktig kompetanse og heltidskultur sikrer robuste fagmiljøer
  • Ledere bruker Lean som metode i tjenesteutvikling og endringsarbeid
  • Teknologi og digitale løsninger er integrert i tjenestene

Nå søker vi  etter ny seksjonsleder til Husebyjordet omsorgsbolig

Husebyjordet omsorgsboliger, bygget i 2013, ligger sentralt på Skedsmokorset. Husebyjordet er en omsorgsbolig for personer med demens, med fem kollektiv og totalt 34 leiligheter. Her jobber en tverrfaglig gruppe bestående av sykepleiere, vernepleiere, helsefagarbeidere, musikkterapeut og aktivitør. Seksjonen utgjør totalt 34 årsverk og er preget av et godt miljø, sterkt samarbeid, faglig fokus og mye godt humør. Vi er en samlet arbeidsgruppe som brenner for å yte faglig gode tjenester til våre beboere og skape gode dager med hverdagsmagi.

Vi prioriterer faglig utvikling gjennom kollegaveiledning, og du vil bli en del av et lederteam med mye kunnskap og erfaring. Vi har innført LEAN som metode for kontinuerlig forbedringsarbeid i seksjonen. Våre medarbeidere skal ha faglig utvikling, og det tilrettelegges for opplæring og kurs. Vi ønsker oss en motivert og engasjert seksjonsleder til å være med å utvikle Husebyjordet omsorgsboliger videre.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig helsefaglig utdannelse på høyskole / universitetsnivå, fortrinnsvis sykepleier
  • Videreutdanning i ledelse og/eller solid ledererfaring fra operativt nivå
  • Kjennskap til/og erfaring til kommunehelsetjenester 
  • Erfaring og interesse for demensomsorg
  • Du har dokumentert gjennomføringsevne innenfor endrings- og utviklingsarbeid   
  • Erfaring og kompetanse fra turnusplanlegging 
  • Erfaring med personal-, fag- og økonomioppfølging, herunder budsjett og regnskap
  • Erfaring fra endrings- og omstillingsprosesser, samt erfaring fra arbeid med generell arbeidsmiljøutvikling
  • God digital kompetanse og beherskelse av IKT verktøy
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Personlig egnethet

Gyldig politiattest ikke eldre enn 3 mnd. må fremlegges ved ansettelse

Personlige egenskaper:

  • Du har gjennomføringsevne, er trygg i rollen som leder og klarer å skape engasjement 
  • Du liker struktur og orden, samtidig som du er løsningsorientert og fleksibel
  • Du opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestrer perioder med høyt arbeidstempo
  • Du evner å innta et helhetsperspektiv som muliggjør samhandling og synergier på tvers av tjenesteområde
  • Du har god formidlingsevne og evner å gjøre komplekse problemstillinger forståelige
  • Du ser at endring, nytenkning og kontinuerlig forbedring er nødvendig for at kommunen til enhver tid skal levere kostnadseffektive og gode tjenester
  • Vedtatte verdier for Lillestrøm kommune skal prege ditt lederskap
  • Du bidrar til godt partsamarbeid

 

Vi tilbyr:

  • Stor mulighet for personlig utvikling og påvirkning av egen arbeidshverdag innenfor gitte rammer
  • Medlem av ledergruppe med dyktige og engasjerende kollegaer
  • En spennende jobb i en sterk faglig organisasjon
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
  • Fleksibel arbeidstid
  • Treningstilbud
  • Kulturtilbud
  • Lønn etter avtale