Ledigt jobb

Helse Sør-øst RHF

Konsulent -administrativt arkiv

Offentlig forvaltning

Syntes du det virker interessant å jobbe i brytningspunktet mellom helse og dokumentasjonsforvaltning i Agders største kompetansebedrift?

Dokumentsenteret har behov for flere dyktige kolleger i den daglige driften, og som kan være en pådriver i utviklingen av god dokumentasjonsforvaltning ved Sørlandet sykehus HF.

Vi har for tiden ledig en 100% stilling ved administrativt arkiv. Vi ser etter deg som trives med å jobbe i team, er faglig engasjert og er kvalitetsbevisst med god gjennomføringsevne. Stillingen inngår i et større arkivfaglig miljø og er lokalisert i nye, fine lokaler i Sørlandsparken etter planen fra november 2024. Noe reise mellom ulike lokasjoner må påberegnes.

Ved intern ansettelse kan andre vikariater og stillinger bli ledige. 

Dokumentsenteret – administrativt arkiv - håndterer oppgaver som postmottak, journalføring, innsynsforespørsler, historiske papirarkiv, brukerstøtte og fagutvikling. Vi benytter Public 360 som sakarkivsystem og bistår til dokumentasjonsforvaltning på tvers av lokasjoner i hele foretaket. Vi søker deg som har et systematisk tankesett og nøyaktighet i ryggmargen. En som jobber for en god dag på jobben – både faglig og sosialt, og som ønsker å bidra med sin kompetanse inn i både drifts- og utviklingsoppgaver

Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning, attester på arbeidserfaring og eventuelle spesialistgodkjenninger. Dette for å dokumentere kvalifikasjoner som fremkommer i CV, og til lønnsfastsettelse.

Sørlandet sykehus ønsker at våre ansatte skal gjenspeile befolkningens mangfold og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke hos oss, uansett kjønn, alder, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Det samme gjelder dersom du har hatt opphold i arbeidslivet. 

Sørlandet sykehus praktiserer meroffentlighet. Offentlig søkerliste vil inneholde navn på samtlige søkere. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.

Kvalifikasjoner:

  • Nødvendig:
    • Høyskole/universitet utdanning, men særskilt relevant erfaring kan kompensere for utdanningskrav
    • God IT kompetanse
    • Gode norskkunnskaper
    • Personlig egnethet vil bli vektlagt

     

  • Ønskelig:
    • Erfaring fra daglig elektronisk arkivarbeid i offentlig virksomhet
    • Praktisert relevant lovverk innenfor arkivområdet
    • Praktisert arkivvurdering/saksbehandling i offentlig sektor
    • Erfaring fra utvikling av arkiv- og saksbehandlingsrutiner
    • Erfaring med brukerstøtte og opplæring av brukere i sakarkivsystem
    • Kunnskap om NOARK-basert sakarkivsystem 
    • Kunnskap om relevant lovverk innenfor arkivområdet 

Personlige egenskaper:

  • Nøyaktig og systematisk 
  • Effektiv
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner 
  • Positiv serviceinnstilling 
  • Lære- og endringsvillig
  • Kan jobbe selvstendig og i team

Vi tilbyr:

  • Interessante arbeidsoppgaver for en stor og viktig virksomhet på Sørlandet.
  • Spennende mulighet til å være med i utvikling av kultur og fag i en seksjon i stadig utvikling.
  • Fleksibel arbeidstid