• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    07.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0661, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5891613
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 24.09.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Lyst på ny jobb i en spennende etat?

Offentlig forvaltning

Vil du være med å sikre at Oslo brann- og redningsetaten har et brukervennlig og moderne arkiv? Nå har du sjansen! Vi søker nå en digitalt oppdatert medarbeider med arkivfaglig bakgrunn.

Om oss
Arkivet består av 3 medarbeidere inkludert arkivleder, og har ansvar for driftsoppgaver som dokumentfangst, journalføring, kvalitetskontroll, brukerstøtte og gradert arkiv.

Arbeidsoppgaver
Brann- og redningsetaten søker en dyktig medarbeider til arkivet. Vi har både elektronisk- og papirbasert arkiv, og bruker i dag sak- og arkivsystemet Acos Websak. Arkivet består av tre ansatte inkludert arkivleder, og inngår i Administrasjonsavdelingen. Avdelingen har rundt 30 medarbeidere og dekker flere fagfelt. 
Som arkivmedarbeieder vil du ha varierte oppgaver som naturlig tilligger et arkiv. Viktige oppgaver som brukerstøtte og opplæring blir en del av hverdagen. 

Arbeidsmiljø:
Vi legger vekt på tett samarbeid, gjensidig støtte og at vi utfordrer hverandre til å prestere på vårt beste. Du vil i teamet bli kolleger med en gjeng mennesker som liker å le sammen, samt har et stort faglig engasjement og omtanke for hverandre. Vi jobber tett og legger vekt på sparring, samarbeid og kompetansebygging.

Har du erfaring fra lignende oppgaver og brenner for riktig saksbehandling og arkivfaget er dette muligheten du har ventet på. 

Stillingen er ledig fra 1. oktober 2024.

Uttømmende politiattest som kreves ved ansettelse i henhold til Brann- og eksplosjonsvernsloven, kap. 2, § 18. - Politiattest.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på bachelornivå fra universitet eller høyskole innen arkiv- og dokumentasjonsforvaltning
    • Deler av kravet til utdanning kan fravikes i tilfeller der det foreligger lang og relevant erfaring
  • Kunnskaper om relevante lover og forskrifter
  • God digital kompetanse og systemforståelse
  • Erfaring med Acos WebSak, eller tilsvarende sak- og arkivsystemer
  • Erfaring fra offentlig forvaltning og arkivdrift
  • Gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig

    Personlige egenskaper:

    • Analytisk, strukturert og systematisk 
    • God gjennomføringsevne 
    • Gode samarbeidsevner 
    • God formidlingsevne   
    • Løsningsorientert og fleksibel 

    Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt 

    Vi tilbyr:

    • Faglig utfordrende oppgaver i et godt arbeidsmiljø 
    • Arbeidsplass på Brynseng
    • Fleksitidsordning
    • Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. det trekkes ikke 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd
    • Gode kolleger som strekker seg langt for å hjelpe
    • Stort faglig nettverk i Oslo kommune
    • Stillingen lønnes som spesialkonsulent i lønnstrinn 40 - 45 (kr 650 600  – kr  711 100 pr år) i Oslo kommunes lønnsregulativ, avhengig av kvalifikasjoner og kompetanse  
     

    • Bedrift
      Oslo kommune
    • Søknadsfrist
      07.10.2024
    • Heltid/Deltid
      Heltid
    • Ansettelsesform
      Fast
    • Bransje
      Offentlig forvaltning
    • Utdanningskrav
      Påkrevet
    • Arbeidserfaring
      Ønskelig
    • Adresse
      0661, OSLO
      OSLO
    • Antall stillinger
      1
    • karriere-kode
      5891613
    • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
    • Oppdatert 24.09.2024