Company
Rana kommuneApplication deadline
05.09.2024Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
8622, MO I RANA
RANA
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5758803Look here for other jobs from Rana kommune
- Updated 14.08.2024
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Rana kommune
Kommunefarmasøyt
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vil du bli kommunefarmasøyt i Rana kommune?
Ønsker du samtidig å bidra til å innføre pasientens legemiddelliste (PLL) på hele Helgeland? Da er dette stillingen for deg.
I Helse og mestring har ledig:
- 100 % fast stilling som kommunefarmasøyt for snarlig tiltredelse.
I vårt pågående strategiarbeid jobber vi kontinuerlig med å styrke kompetansen, bedre pasientsikkerhet og bygge de beste lagene for å drive tjenestene våre mot fremtiden. Som Kommunefarmasøyt skal du bidra til tjenesteutvikling innen legemiddelområdet i helse og mestring, være ansvarlig for legemiddelopplæring og drift av kommunens legemiddelkomité. Kommunefarmasøyten vil samarbeide tett med blant annet utøvende enheter, kommuneoverlegen, fastleger og spesialisthelsetjenesten.
I tillegg skal kommunene på Helgeland innføre og ta i bruk det digitale samhandlingsverktøyet Pasientens legemiddelliste (PLL) Derfor vil de to første årene av stillingen bli dedikert til innføring av PLL på Helgeland. PLL skal innføres i alle enheter som ordinerer eller administrerer legemidler, herunder legekontor, sykehjem, hjemmetjenestene osv. Samarbeidet i kommunene vil først og fremst være med leger, sykepleiere, ikt/systemansvarlige. I tillegg gjøres dette arbeidet i samarbeid med Helse Nord, fastleger, Helsefellesskap Helgeland, journalleverandører, Norsk Helsenett, Helsedirektoratet m.fl. Jobben vil medføre noe reisevirksomhet.
Arbeidsoppgaver kommunefarmasøyt
- Planarbeid for å oppfylle lovkrav som omhandler legemiddelhåndtering
- Utviklingsarbeid som kvalitetsforbedring, undervisning, internkontroll, revisjon, deltakelse i nasjonale og lokale prosjekter
- Ha ansvar for kommunens legemiddelkomite
- Være fagansvarlig i anskaffelser innenfor fagfeltet
- Veiledning og rådgivning
- Utvikling av statistikk som grunnlag for økt kunnskap og forbedringsarbeid
- Bidra til at legemiddelgjennomganger gjennomføres etter lovkrav
- Listen er ikke uttømmende
Arbeidsoppgaver prosjektleder PLL
- Lede og koordinere utprøving og innføring av PLL i kommunene på Helgeland.
- Lede lokal samhandlingsgruppe for alle aktører (PLL i praksis).
- Samarbeide med PLL-prosjektressurser i kommunene, fastleger, Helse Nord og Helsefellesskapet.
- Informere, følge opp, og koordinere arbeidet med alle enhetene i kommunene som ordinerer eller administrerer legemidler.
- Delta på samarbeidsmøter med Helse Nord, EPJ-leverandører og Norsk helsenett.
- Inngå i samarbeid i Nord Norge med prosjektledere fra Bodø, Tromsø og Hammerfest.
- Være en aktiv bidragsyter for å gjøre PLL kjent for alle interessenter.
- Søke og rapportere på tilskuddsmidler fra Helsedirektoratet.
Kvalifikasjoner
- Du må være Cand.pharm/ ha master i farmasi. Du må ha kjennskap til og erfaring fra samarbeid/ samhandling med kommunehelsetjenesten,
- Erfaring fra prosjekt/prosessledelse i større prosesser- gjerne fra forskjellige forvaltningsnivå.
- Erfaring fra internkontroll, revisjon, og utarbeidelse av legemiddelstatistikk
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- God kunnskap i bruk av dataverktøy
- Førerkort for personbil kl. B
Personlige egenskaper
- Du har en stor interesse og engasjement for fagfeltet og fagutvikling.
- Du skaper gode relasjoner og samarbeid på tvers av ulike enheter og fagmiljø.
- Du liker å jobbe selvstendig, er autonom og setter pris på oppgavevariasjon.
- Du er fleksibel og evner å jobbe med flere arbeidsoppgaver samtidig.
- Ved tilsetting vil relevant erfaring og personlig egnethet vektlegges.
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Det er mange gode grunner til at du skal søke jobb hos oss. Her får du:
- Opplæring og gode muligheter for å utvikle kunnskap og kompetanse
- Et godt tverrfaglig arbeidsmiljø
- Gjøre en forskjell og bidra til å utvikle tjenestene for fremtiden
- En av arbeidslivets beste pensjon- og forsikringsordninger
Arbeidstid: 37,5 t/uke
Lønn og arbeidsbetingelser reguleres av KS tariffavtale.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Se her om beregning av lønnsansiennitet.
Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT.
Referanser må oppgis i søknaden, der en må være fra siste arbeidsgiver.
Rana kommune er en åpen og inkluderende arbeidsgiver, hvor søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke. Kommunen praktiserer meroffentlighet. I henhold til Offentlighetsloven §25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker ber om anonymitet.
Søknad skal sendes via elektronisk søknadsskjema, se link på denne side.
Company
Rana kommuneApplication deadline
05.09.2024Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
8622, MO I RANA
RANA
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5758803Look here for other jobs from Rana kommune
- Updated 14.08.2024