Bedrift
Innlandet fylkeskommuneSøknadsfrist
01.07.2025Ansettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2609, LILLEHAMMER
LILLEHAMMER
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6242776Se her for andre jobber fra Innlandet fylkeskommune
Innlandet fylkeskommune
Innlandstrafikk - Porteføljekoordinator for Offentlig Mobilitetssamarbeid
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater
Beskrivelse
Innlandstrafikk, i samarbeid med Entur, søker Porteføljekoordinator for Offentlig Mobilitetssamarbeid (OMS) i 100% stilling.
OMS samarbeider om digitale tjenester for kollektivsektoren, med hensikt å hente ut synergier på tvers og tilrettelegge for en sømløs kollektivtransport i hele Norge. Det er et offentlig samarbeid, hvor alle partnere bidrar og alle står fritt til å benytte tjenester som utvikles. Tjenester som inngår i OMS'et inkluderer blant annet app, ombordssalgsløsning og nettbutikk. OMS'et består av Entur og åtte fylkeskommunale kollektivaktører. Samarbeidet ble etablert i 2020, og har i dag disse medlemmene: Entur, AtB (Trøndelag), Reis (Nordland), Fram (Møre og Romsdal), Kolumbus (Rogaland), Svipper (Troms), Innlandstrafikk (Innlandet), Vestfold kollektivtrafikk (Vestfold) og Farte (Telemark).
I denne stillingen vil du være ansatt hos Innlandstrafikk og jobbe for og med OMS.
Om Innlandstrafikk
Seksjon kollektivtransport i samferdselsavdelingen - Innlandstrafikk - har ansvaret for kollektivtransport i Innlandet fylkeskommune. Sentrale arbeidsoppgaver er å sikre et moderne, klimavennlig og pålitelig kollektivtilbud i Innlandet, planlegging og organisering av skoleskyss, ruteplanlegging, anskaffelser av transporttjenester med buss og drosje, informasjon og markedsføring, ruteopplysning og kundeservice, samt utvikling og forvaltning av digitale applikasjoner og løsninger.
Seksjonen har ca. 60 ansatte og kontorsted på Lillehammer og i Folldal. For mer informasjon, se innlandstrafikk.no.
Vi ser etter deg som
- ønsker å bidra til å utvikle attraktive og fremtidsrettede mobilitetsløsninger
- er initiativrik med evne til å arbeide selvstendig
- trives med å jobbe på tvers av interessenter og i offentlig sektor, og gjerne innen digitalisering og digital tjenesteutvikling
- er løsningsorientert og trives med å løse utfordringer
- er nysgjerrig og trives med å samarbeide med andre
Ansvarsområder
Som Porteføljekoordinator i det Offentlig Mobilitetssamarbeidet har du et overordnet ansvar for porteføljen av digitale tjenester som utvikles og driftes i samarbeidet. Du sørger for god planlegging, ansvarsdeling, samordning og oppfølging av initiativene som gjennomføres, og sikrer at alle avhengigheter ivaretas både internt i OMSet og eksternt med andre team, fortrinnsvis i Entur. Du jobber tett sammen med lederen av samarbeidet og sikrer at utvikling skjer i samsvar med gjeldende strategi. Du har tett oppfølging av produkteiere og andre nøkkelpersoner i samarbeidet.
Arbeidsoppgaver
- sikre oversikt over produktporteføljen, utviklingsplaner og avhengigheter, og kommunisere dette til interessenter
- drive strategisk planlegging og gjennomføring av initiativer og prosjekter, i tett samarbeid med partnerne
- sikre at produkter og tjenester utvikles i tråd med strategien og skaper verdi for brukerne
- følge opp produkteiere og andre sentrale ressurser, samt legge til rette for effektiv samhandling gjennom relevante forum og prosesser
Vi tilbyr
- spennende, utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
- en viktig rolle i utviklingen av fremtidens mobilitetssystemer og -tjenester innen kollektivtransport
deltagelse i et innovasjonsprosjekt som strekker seg over hele landet i det offentlige mobilitetssamarbeidet
- fleksible arbeidstidsordninger
- lønn etter avtale
- mulighet til å trene i arbeidstiden
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
Om stillingen
- 100 % fast stilling
- arbeidssted Lillehammer med fleksible arbeidsformer
- den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
Kvalifikasjonskrav
- relevant høyere utdanning på bachelor- eller masternivå
- gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig. Arbeidsspråk er norsk
Ønskede kvalifikasjoner
- erfaring med prosjektledelse og samarbeid på tvers av organisasjoner
- har erfaring med digital produktutvikling og/eller porteføljestyring, samt kjennskap til relevant metodikk og styringsverktøy
- interesse og engasjement for kollektivtrafikk og mobilitetsløsninger
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Bedrift
Innlandet fylkeskommuneSøknadsfrist
01.07.2025Ansettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2609, LILLEHAMMER
LILLEHAMMER
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6242776Se her for andre jobber fra Innlandet fylkeskommune
-
Studieleder
Vestfold og Telemark fylkeskommune
SKIEN -
Lena-Valle videregående skole - Spesialpedagog
Innlandet fylkeskommune
LILLEHAMMER -
Hamar katedralskole – Undervisningsstilling innen Salg, service og reiseliv
Innlandet fylkeskommune
HAMAR -
Dovre tannklinikk - Tannpleier
Innlandet fylkeskommune
HAMAR -
Tynset tannklinikk-Tannlege (2 x 100 %)
Innlandet fylkeskommune
HAMAR