• Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    11.02.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3402360
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune
  • Oppdatert 25.01.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Hamar kommune

Innkjøpsrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Økonomiavdelingen v/innkjøpsseksjonen har et helhetlig og faglig ansvar for anskaffelser i hele kommunen og søker herved en engasjert og utviklingsorientert medarbeider, som liker utfordringer og raskt tempo, liker å arbeide på tvers og streber for å nå mål sammen med andre.

Innkjøpsseksjonen er kommunens kompetansesenter innen anskaffelser og utgjør et team på 3 årsverk. Hovedoppgavene er tilknyttet anskaffelsesprosesser, prosjektarbeid og systemoppgaver.

Stillingen rapporterer til Økonomisjef.

Arbeidsoppgaver
  • Gjennomføre anskaffelser i henhold til lov og forskrift om offentlig anskaffelser.
  • Veilede og bistå kommunens enheter og ansatte i forbindelse med anskaffelser og avtaler.
  • Oppfølging av innkjøpsavtaler og leverandører.
  • Ansvar for oppdatering av avtaleinformasjon på kommunens kvalitetssystem, EQS.
  • Ansvar for drift, oppdatering og vedlikehold av kommunenes digitale innkjøpsverktøy, Mercell.
  • Kommunale og interkommunale prosjektoppgaver (f.eks e-handel og miljørelaterte innkjøpsprosjekt).
  • Det må påregnes andre oppgaver innen økonomiavdelingens arbeidsområde.

Kvalifikasjoner
  • Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
  • Gode digitale ferdigheter.
  • Kunnskap om regelverket innen offentlige anskaffelser.
  • God økonomiforståelse.
  • Ønskelig med kompetanse/erfaring fra e-handel.

 

Det kreves høyere utdanning innen relevant arbeidsområde, fortrinnsvis innen økonomi, IKT eller jus, bachelor eller master.

Personlige egenskaper
  • Du har gode samarbeidsegenskaper og er flink å dele din kunnskap.
  • Du arbeider ryddig og strukturert, er løsningsorientert og har gode gjennomføringsevner.
  • Du tar ansvar og har evne til å stå på i travle perioder.
  • Du kan arbeide både selvstendig og i team.
  • Du har god læringsevne og personlig egnethet for arbeidsoppgavene.

Vi tilbyr
  • Utfordrende og varierte oppgaver i en kommune med ambisjoner.
  • Tilrettelagt opplæring i et godt faglig miljø.
  • Trivelig arbeidsmiljø og gode kolleger.

 

  • Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    11.02.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3402360
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune
  • Oppdatert 25.01.2021