Ledigt jobb

Elverum kommune

HR-/Personalsjef

Offentlig forvaltning

Har du lyst på en spennende lederstilling i Elverum kommune? Vi søker etter en fremoverlent, strategisk og utviklingsorientert HR-/personalsjef med stort engasjement for HR-faget. Du har gode lederegenskaper og faglig tyngde.

Som vår nye HR-/personalsjef vil du ha store muligheter for å være med å utvikle Elverum kommune. Du får en sentral strategisk rolle, inngår i kommunedirektørens ledergruppe, og er en viktig støttespiller for kommunedirektøren, politisk ledelse og kommunens ledere.

Vi ser etter deg som har et ønske om å bidra til utvikling gjennom medvirkning, digitalisering, effektivisering og god forvaltning. Samhandling med ledere og arbeidstakerorganisasjonene er en viktig del av jobben.

Ansvarsområdet er kommunens overordnede arbeidsgiverstrategi og personalpolitikk samt det operative ansvaret for personalstaben. Personalstaben betjener hele kommunen, og administrerer i tillegg vernetjenesten samt kommunens lærlingeordning. Staben består for tiden av fem stillinger i tillegg til personalsjef - fordelt på fire rådgivere og én konsulent.

Elverum er en bykommune i Innlandet med cirka 22.000 innbyggere. Vi er  regionsenteret i Sør-Østerdal og opplever vekst og utvikling med private og offentlige utbyggingsprosjekter og initiativ. Kommunen har cirka 1.500 årsverk og cirka 2,2 milliarder kroner i brutto omsetning.

Vi er vertskap for Universitetet i Innlandet, Sykehuset Innlandet HF, Forsvaret, Norsk skogmuseum, Glomdalsmuséet og et variert handels- og næringsliv. Vi er en attraktiv kommune der du kan bo på landet eller i byen. Vi har gode oppvekstforhold, et rikt kulturliv og et mangfoldig idretts- og friluftsliv.

Kvalifikasjoner:

Kvalifikasjonskrav:

  • Relevant høyere utdanning på bachelor/masternivå
  • Relevant og solid ledererfaring fra kommunal, offentlig eller privat virksomhet
  • Bred HR-faglig kompetanse og god innsikt i lov- og avtaleverket
  • God rolleforståelse og erfaring fra utviklings- og endringsprosesser 
  • Strategisk og operativ erfaring på området
  • God relasjons- og prosesskompetanse
  • God digital kompetanse
  • Førerkort kl B

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Lederutdanning

Personlige egenskaper:

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt, og vi ser særlig etter følgende egenskaper:

  • Du har høy integritet og evner å skape tillit og god dialog
  • Du er faglig trygg, selvstendig og fleksibel
  • Du har et langsiktig perspektiv der du balanserer et strategisk og et operativt fokus på en god måte
  • Du er en samlende og samhandlende leder som skaper engasjement, motiverer og inspirerer
  • Du er god til å lytte, tar initiativ og ansvar for resultater
  • Du har gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter
  • Du har evne til både nytenkning og gjennomføring av utviklingsprosesser
  • Du er ambisiøs, tåler stort arbeidspress og har stor arbeidskapasitet
  • Du er positiv og har gode samarbeidsevner

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver med store muligheter til å være med å påvirke utviklingen i organisasjonen
  • Strategisk lederstilling i en kommune i vekst
  • En kompetent organisasjon med mange dyktige ledere og medarbeidere
  • Engasjerte og hyggelige kollegaer med høy kompetanse
  • Lønn etter avtale
  • God pensjons- og forsikringsordning

Det er viktig for oss at du identifiserer deg med vår styringsplattform og våre verdier som er åpenhet, ærlighet og respekt.


Annet:

  • Stillingen rapporterer til kommunedirektøren og inngår i kommunedirektørens ledergruppe
  • Elektronisk søknad og cv registreres via våre nettsider
  • Attester og vitnemål tas med på eventuelt intervju
  • Søkere gjøres oppmerksom på at i henhold til Offentlighetslova § 25 kan opplysninger om dem bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om å ikke bli oppført på søkerlisten
  • Før ansettelse i Elverum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig
  • Vi benytter NeoPi3 test for personlighetsprofil for aktuelle kandidater etter 1. gangs intervju