Vacancy

Lillestrøm Kommune

Helsefagarbeider 

Offentlig forvaltning

Lillestrøm bo- og behandlingssenter (LIBOS) er kommunens eldste institusjon og ligger sentralt plassert nær sentrum i Lillestrøm by. Institusjonen skal nå åpne en ny seksjon med 16 sengeplasser, og får da totalt 74 somatiske institusjonsplasser.  Vi har allerede ansatt ny seksjonsleder som starter 1. februar. Seksjonen vil bestå av medarbeidere som i dag allerede er ansatt på Libos og nye stillinger som vi lyser ut her.

LIBOS er ett spennende sted å jobbe; i løpet av de to siste årene er dette noe av det som har skjedd ved institusjonen: utvikling av heltidskultur, deltagelse i KS-prosjektet TØRN hvor vi bl.a. hadde fokus på oppgavedeling, innføring av kalenderplan (årsturnus) og vi har nylig gjennomført "Framtidsforsøket" i samarbeid med Nyby. I 2025 skal LIBOS implementere og ta i bruk ny og moderne velferdsteknologi, vi har planer om å videreføre arbeidet med oppgavedeling og etablering av sykepleieteam. Alle disse tre satsningene er spennende områder som henger tett sammen, hvor målet er å innrette oss for fremtiden slik at vi kan møte de store utfordringene som ligger foran oss som arbeider i de kommunale pleie- og omsorgstjenestene. 

LIBOS har todelte arbeidsplaner med dag- og kveldsvakter og egne nattevakter. Arbeidsplanen har arbeid hver 4.  helg med 12,5 timers vakter på lørdager og søndager. Kalenderplan gjør at det er stor mulighet for å påvirke egen arbeidsplan i samarbeid med leder.

Vi søker nå etter helsefagarbeidere/hjelpepleiere til både heltids- og deltidsstillinger (2 x 100 %, 3 x 80% og 2 x 23 % stillinger), med arbeid på dag, kveld og 4. hver helg. Vi søker deg som er faglig engasjert og som brenner for å utgjøre en forskjell for eldre på institusjon. Institusjonen har nylig ansatt en fag- og kvalitetssykepleiersykepleier som sammen med lederne på institusjonen skal sette fag, kvalitet og utvikling i fokus.

Synes DU dette høres spennende? Da sender du oss en søknad i dag.

NB: Du må oppgi ønsket stillingsstørrelse i søknadsbrevet. Det vil bli mulighet til å starte før 1. mars for de som ønsker det.

Kvalifikasjoner:

  • Autorisasjon som hjelpepleier, omsorgsarbeider eller helsefagarbeider, gjerne med videreutdanning i geriatri, demens, palliasjon el
  • Erfaring fra norsk helsevesen, gjerne fra kommunehelsetjenesten
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner
  • Bestått norskprøve nivå B2 - muntlig og skriftlig
  • Gidkjent politiattest, ikke eldre enn 3.mnd og tilfredsstillende tuberkulinstatus.

Vitnemål og attester må lastes opp her i rekrutteringsportalen Webcruiter. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandetVi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.

Vi ber også om at du skriver inn dine referanser i rekrutteringsportalen Webcruiter.

Personlige egenskaper:

  • Evne til å skape og bidra til et positivt arbeidsmiljø
  • Være kreativ og motiverende
  • Være fleksibel og ha gode kommunikasjonsferdigheter
  • Genuin interesse for pasienten og det å gi en tjeneste av god kvalitet
  • Humør og raushet
  • Opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestre perioder med høyarbeidstempo
  • Ha bevisste og gode samarbeidsevner som gjenspeiles i atferd som gjør at vi lykkes sammen i å skape gode opplevelser for beboere, pårørende og kollegaer
  • Være motivert og nysgjerrig
  • Ha evne til å avdekke og imøtekomme individuelle behov hos beboere
  • Være fleksibel, løsningsorientert og like å jobbe i team
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Avlønning etter hovedtariffavtalen
  • Et levende fagmiljø, med gode påvirkningsmuligheter
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger , inkludert ulykkesforsikring på fritid
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Aktivt bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det så langt det er mulig.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.