Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Lillestrøm Kommune

Fagleder - barnevernstjenesten

Offentlig forvaltning

Er du glad i utviklingsarbeid? Ønsker du å jobbe i et stort fagmiljø? 

Vi ser etter deg som har evnen til å skape faglig engasjement, er en pådriver til faglig utviklingsarbeid og har høy gjennomføringsevne.

Lillestrøm barnevernstjeneste ble nr. 2 på kommunebarometeret i 2023. Vi har nå en fast stilling ledig til deg som vil være med på å utvikle fremtidens barnevern. 
Lillestrøm kommunes visjon innenfor oppvekstområdet er: «Sammen om en god oppvekst». 

    Kommunalområdet Barnevern ligger i tjenesteområdet Oppvekst og består av tre avdelinger: Barnevernstjenesten, Ressurs- og familieteam og Ungdom og integrering. Barnevernstjenesten i Lillestrøm kommune er en av landets største barneverntjenester og består av fem seksjoner: fag/støtte, mottak og undersøkelse, tiltak barn, tiltak ungdom/ettervern samt omsorg/fosterhjem.

    Vi er opptatt av å utvikle oss og ønsker å være en ledende aktør innen kvalitetsutvikling i barnevernsfeltet, samt i gjennomføring av oppvekstreformen. Vi er med i forskningsprosjekter og deltar i Læringsnettverk for å gi et bedre barnevern for barn og familier i Lillestrøm kommune.

    Vi søker nå etter en fagleder i fast stilling. Stillingen er plasser i seksjon fag/støtte og vil inngå i team med andre medarbeidere. Fagleder vil ha oppgaver ut mot alle tre avdelinger i kommunalområde barnevern.  

    Kvalifikasjoner:

    • Barnevernspedagog, sosionom eller annen relevant universitet- eller høyskoleutdanning
    • Ønske om mastergrad eller relevant videreutdanning
    • Erfaring fra arbeid med fagutvikling, implementering og prosessarbeid i førstelinje barnevern
    • Kompetanse og/eller utdanning innenfor økonomi er en fordel
    • Kompetanse og erfaring innenfor internkontroll, statistikk samt forvaltningskrav til barneverntjenesten
    • Erfaring fra utviklings- og kvalitetsarbeid
    • God digital kompetanse
    • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
    • Personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt
    • Sertifikat for personbil
    • Politiattest må leveres før tiltredelse

    Personlige egenskaper:

    Vi ser etter deg som:

    • Har evnen til å skape engasjement og endring i store fagmiljøer
    • Er selvstendig og fleksibel
    • Er analytisk, strukturert, nøyaktig og målrettet
    • Er en pådriver til kvalitetsforbedringer
    • Har en høy arbeidskapasitet og god gjennomføringsevne
    • Er serviceinnstilt og har god evne og vilje til å drive endringsarbeid
    • Har evne til å arbeide både selvstendig og i samarbeid med andre
    • Har interesse for og kunnskap om digitale prosesser og utvikling
    • Er trygg på å presentere og undervise 

    Vi tilbyr:

    • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritid
    • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
    • Fleksibel arbeidstid 
    • Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
    • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale

    Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

    Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 

    Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet