• Företag
    Lillehammer kommune
  • Ansökningstiden
    02.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2609, LILLEHAMMER
    LILLEHAMMER
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4967365
  • Se här för andra jobb från Lillehammer kommune
  • Uppdaterad 21.01.2023
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Lillehammer kommune

Fagkoordinator

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Psykisk helse og rus har stilling ledig som fagkoordinator. Stillingen er 100% fast og ledig fra 1.mai 2023. Tjenesteområde Psykisk helse og rus gir tjenester til mennesker med psykiske problemer og/eller rusproblemer i form av individuell oppfølging, oppfølging i bolig, gruppetilbud, aktivitetsrettede tilbud og ulike mestringskurs.

Tjenesteområdet har 3 avdelinger: Rask psykisk helsehjelp, Psykisk helse- og rusteam og Oppfølgingsteamet. I tillegg er vi tilknyttet tre jobbspesialister (IPS) fra NAV, og FACT-Team Sør-Gudbrandsdal. Vi jobber etter hovedforløpstanken fra veilederen «sammen om mestring» fra Helsedirektoratet. Alle avdelinger bruker feedback-informerte tjenester (FIT), og er opptatt av recovery og brukermedvirkning i utvikling av våre tjenester. Målet med alle våre tjenester er at de skal fremme selvstendighet, tilhørighet og evnen til å mestre eget liv.

Tjenesteområdet driver også informasjonsarbeid og veiledning innen fagområdet, og har ansvar for å være pådriver for utvikling av et helhetlig og sammenhengende tjenestetilbud til målgruppen. 

Arbeidsoppgaver:

  • Bidra til sikre og opprettholde høy faglig kompetanse innen psykisk helse og rus i tjenesteområdet
  • Ansvar for delegerte utviklingsoppgaver og være en støtte for de ulike avdelinger i ulike prosesser.
  • Ansvar for arbeidet med kompetanseplan og sikkerhetsplan og oppfølging av denne.
  • Være ansvarlig for systematisk samarbeid med ulike aktører internt og eksternt.
  • Være oppdatert på statlige og lokale planer, føringer, planer, veiledere og lover samt til en hver tid, følge opp fortløpende kommunale vedtak . 
  • Være med å sikre utvikling av gode rutiner og god kvalitet på tjenesten.
  • Bidra til oppbygging, utvikling og systematisering av tjenestetilbudet.

Kvalifikasjoner:

  • Høgskoleutdanning innen helse og sosialfag.
  • Utdanning i og/eller erfaring og interesse for fagområdet psykisk helse og rus.
  • Utdanning i og/eller erfaring og interesse for organisasjons- og kvalitetsarbeid.

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeidsevner 
  • Beherske norsk muntlig og skriftlig.
  • Fleksibel og samtidig strukturert.
  • Stillingen krever stor grad av evne til selvstendighet.
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr:

  • Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og erfarne kollegaer med sammensatt kompetanse.
  • Spennende, utfordrende og varierte arbeidsoppgaver i et fremtidsrettet fagfelt.
  • Opplæring, kompetanseheving og veiledning. 
  • Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement.
  • Lønn etter avtale, gode pensjonsordninger.
 

  • Företag
    Lillehammer kommune
  • Ansökningstiden
    02.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2609, LILLEHAMMER
    LILLEHAMMER
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4967365
  • Se här för andra jobb från Lillehammer kommune
  • Uppdaterad 21.01.2023