Vacancy

Helse Sør-øst RHF

Enhetsleder

Offentlig forvaltning

Ønsker du en faglig utfordrende og meningsfylt arbeidshverdag i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag? 

Virksomhetsområdet Administrative Fellestjenester forvalter lønn-, økonomi- og innkjøpssystemer for alle ansatte i Helse Sør-Øst. Vårt mål er å levere et helhetlig tilbud av rådgivning og løsninger som bidrar til å effektivisere sykehusene. Sykehuspartner behandler årlig 45 milliarder kroner i lønn gjennom 95 000 lønn- og trekkoppgaver. 

Avdeling Regionale HR-tjenester leverer Lønn- og personal- og Ressursstyringstjenester til alle helseforetakene i Helse Sør-Øst. Avdelingen består av 3 seksjoner med totalt 164 årsverk.  

Seksjonen Ansatt og Arbeidsforhold søker enhetsleder til lønn. 

Dette er en spennende stilling hvor du vil ha personalansvar for dyktige medarbeidere. Enheten vil være i kontinuerlig utvikling og enhetsleder må ha evnen til å håndtere endringsprosesser. Vår kultur preges av kontinuerlig forbedring. For rette vedkommende er det derfor store muligheter for å påvirke/utvikle enheten i tett samarbeid med andre. Enhetsleder vil være en del av en sterk ledergruppe som jobber målrettet sammen for å sikre våre medarbeidere de beste arbeidsbetingelsene, samt at vi leverer effektive tjenester som skaper kundeverdi. 

Vi skal ha trygge, engasjerte og fremoverlente enhetsledere som skal lede og videreutvikle enhetene for å sikre riktig bruk av ressurser og fagkompetanse inn i fremtiden. 

Kvalifikasjoner:

  • Formell 3-årig høyere utdanning. Særlig relevant ledererfaring kan kompensere for kravet til formell utdanning. 
  • Kjennskap til fagområdet er ønskelig. 
  • Godt kjent med bruk av M365.
  • God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne. 

Karakterer og vitnemål legges ved via Vitnemålsportalen

Personlige egenskaper:

  • Evne til å lede og motivere medarbeidere. 
  • Engasjert og med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. 
  • Strukturert og med god leveranse- og gjennomføringsevne. 
  • Positiv bidragsyter til arbeidsmiljøet. 
  • Interesse for digitalisering og automatisering av tjenesteleveransen. 
  • Evne til å tilrettelegge for god måloppnåelse og effektive prosesser gjennom tett samarbeid på tvers. 
  • Personlig egnethet vil tillegges stor vekt. 

Vi tilbyr:

  • Arbeidsoppgaver innen et viktig samfunnsoppdrag. 
  • En organisasjon med godt kvalifiserte og engasjerte medarbeidere. 
  • En arbeidsplass preget av tillit, trygghet, åpenhet og respekt. 
  • God kollegastøtte. 
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling. 
  • Mulighet for fleksibelt arbeidsted etter avtale. 
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår. 
  • Sentral beliggenhet. 

Søkerlisten til stillingen kan bli offentliggjort i henhold til offentleglova § 25. Hvis du ønsker å unngå å bli oppført på denne listen, må du krysse av for dette i søknaden din og begrunne hvorfor. Skulle vi ikke kunne imøtekomme ditt ønske, vil vi kontakte deg før søkerlisten blir offentliggjort. Du vil da få muligheten til å trekke din søknad dersom du ønsker det