Company
Innlandet fylkeskommuneApplication deadline
07.10.2025Form of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGENumber of positions
1Career-kode
6380531Look here for other jobs from Innlandet fylkeskommune
Innlandet fylkeskommune
Digitalisering og tjenesteutvikling – Utvikler
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater
Beskrivelse
Enheten Digitalisering og tjenesteutvikling ønsker flere utviklere på laget.
Vi søker deg som kan utvikle innovative og fremtidsrettede digitale løsninger til det beste for våre brukere. Vi er et prioritert fagområde i fylkeskommunen og har mange spennende oppgaver foran oss. Vi søker deg som vil være med på å forme og styrke vårt interne utviklermiljø.
Om enheten
Seksjonen HR og digitalisering har i dag 30 medarbeidere som arbeider innenfor hele det HR-faglige feltet inkludert digitalisering, organisasjons- og tjenesteutvikling. Seksjonen består av tre enheter, og enheten Digitalisering og tjenesteutvikling støtter hele organisasjonen og bidrar i tjenesteutviklingen av fylkeskommunens innbyggertjenester, i tillegg til å understøtte og være pådriver i fornying, forenkling og forbedring av de interne administrative tjenestene. Våre medarbeidere jobber tverrfaglig og løser oppgaver som spenner seg fra strategiarbeid til praktisk tjenesteutvikling. Evnen til å utvikle helhetlige og sammenhengende løsninger står sentralt for enheten.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Stillingens arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Vi søker deg som
- kan designe og utvikle løsninger
- tar ansvar, ønsker utfordringer og jobber godt sammen med andre
- ønsker å bidra til å forme og styrke vårt interne utviklermiljø
Vi tilbyr
- 100 % fast stilling
- spennende og fremtidsrettede arbeidsoppgaver
- faglige utfordringer og utviklingsmuligheter innen et prioritert fagfelt
- innplassering i stillingskode avhengig av utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
- lønn etter avtale
Om stillingen
- du vil være en nøkkelressurs i å utvikle nye innovative digitale løsninger til det beste for våre brukere
- utviklingsoppgavene kan være både små og store, og må løses i team
- vi jobber mot å bli mer smidige i vår utvikling og tilrettelegging av nye tjenester
- kontinuerlig forbedring skal drive oss fremover
- arbeidssted Hamar, med mulighet for å arbeide hjemmefra inntil to dager i uken
Arbeidsoppgaver
- identifisere behov for forenkling, forbedring og fornying
- utvikle og tilrettelegge innovative og tekniske løsninger
- kontinuerlig forbedre digitale tjenester i produksjon
- automatisere interne arbeidsprosesser
- bistå i tverrfaglige utviklingsaktiviteter/prosjekter
- bistå i løpende arbeid med kontinuerlig forbedring
- bistå i utvikling av rapporter, uttrekk av data, datafangst, dataanalyse og forbedring av datakvalitet
Kvalifikasjonskrav
- relevant utdanning innen informasjons- og datateknologi
- kompetanse og praktisk erfaring med programmering og sikker utvikling
- kommuniserer godt på norsk, både skriftlig og muntlig
Ønskede kvalifikasjoner
- forståelse for tjenestedesign som rammeverk
- kunnskap om programmerings-/scriptspråk slik som f. eks C#, JavaScript, Python, PHP, PowerShell mv.
- kjennskap til Microsoft Power Platform
- kjennskap til Azure Logic Apps, Azure Functions
- kjennskap til robotisering av arbeidsprosesser (RPA)
- kunnskap om integrasjoner og dataflyt mellom informasjonssystemer (programmering av og mot API)
- kunnskap om database og SQL
- kunnskap om HTML, XML, XPath, JSON
- erfaring med testdrevet utvikling
- Bachelor grad (eller høyrere) innen informasjons- og datateknologi
Ønskede egenskaper
- har alltid brukerbehovene i fokus
- ser løsninger der andre ser problemer
- tilfører enheten kompetanse og evner å bruke den til å gjøre oss bedre
- innehar relasjonskompetanse, kommuniserer godt og liker å jobbe sammen med andre
- er nysgjerrig, analytisk, har struktur, tar initiativ og kommer i mål med oppgaver
- bidrar til et godt arbeidsmiljø
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Company
Innlandet fylkeskommuneApplication deadline
07.10.2025Form of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGENumber of positions
1Career-kode
6380531Look here for other jobs from Innlandet fylkeskommune
-
Digitalisering og tjenesteutvikling – Rådgiver/Seniorrådgiver
Innlandet fylkeskommune
HAMAR -
Rådgiver/ seniorrådgiver HR og HMS
Innlandet fylkeskommune
HAMAR -
Rådgiver
Rana kommune
MO I RANA -
50 % Prosjektmedarbeider – Psykisk helsetjeneste barn og unge
Lyngdal kommune
LYNGDAL -
Vil du være med å effektivisere HR prosesser i Forsvaret?
Forsvaret
HAMAR