• Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    29.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6431518
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune
Ledigt jobb

Sandnes kommune

Demenskoordinator

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Befolkningen lever lengre og antallet som rammes av demens vil øke. Det er viktig å ha tidlig oppfølgning og tilrettelegge for å bevare livskvalitet for de som rammes av sykdommen og deres pårørende. Sandnes kommune styrker arbeidet innen demensomsorgen og vi søker deg som har god kunnskap og engasjement for demensfaget  for å sikre en god faglig tilnærming til fremtidens demensomsorg.

I denne stillingen vil du fungere som et bindeledd mellom personer med demens/kognitiv svikt, deres pårørende og de ulike delene av tjenesteapparatet. Stillingen vil ha en sentral rolle i koordinering av tjenester og tilbud som kan være aktuelle for den enkelte. Du vil være synlig og tilgjengelig for samarbeidspartnere, deriblant spesialisthelsetjenesten og fastlegene. Du vil jobbe tett sammen med to andre demenskoordinatorer, frivillighetskoordinator og pårørendekoordinator i en bydekkende tjeneste. Stillingen er hjemlet i EHR, Enhet for hjemmetjenester og rehabilitering, og du vil være en del av virksomhetsleders stab. 

Vi søker deg som er nytenkende og kan bidra til utvikling av tjenestetilbudet, kanskje er du den rette? 

Kvalifikasjoner:

  • Tre årig bachelor innen helse og sosial.
  • Relevant videreutdanning, minimum 60 studiepoeng.
  • Arbeidserfaring fra demensomsorgen.
  • Minimum 5 års arbeidserfaring etter bestått bachelor. 
  • Ønskelig med erfaring fra koordineringsarbeid i kommunehelsetjenesten og/eller spesialisthelsetjenesten.
  • Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2 med god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • God digital kompetanse.
  • Førerkort klasse B.
  • I denne stillingen kreves det at du leverer egenerklæring for tuberkulose og MRSA før tiltredelse.
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse.

Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).

Personlige egenskaper:

  • Du har interesse for demensfeltet.
  • Du trives i en til tider hektisk arbeidshverdag med å håndtere utfordringer sammen med andre.
  • Du har en robust karakter og et positivt menneskesyn.
  • Du ser viktigheten av godt humør i arbeidet for å dra andre med deg.
  • Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og håndterer å jobbe selvstendig. 
  • Du evner å være en pådriver for tjenesteutvikling i virksomheten.
  • Stillingen krever høy grad av tilstedeværelse.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Hjem-jobb-hjem avtale.
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller.
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Fleksitid.
  • Mulighet for faglig påfyll/videreutdanning.
  • Tett samarbeid med andre koordinatorer og fagmiljø.
  • En rolle med stort handlingsrom.
 

  • Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    29.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6431518
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune