Företag
Vågan KommuneAnsökningstiden
06.02.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlige tjenester og forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
8305, SVOLVÆR
VÅGAN
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4921290Se här för andra jobb från Vågan Kommune
- Uppdaterad 20.12.2022
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Vågan Kommune
Daglig leder i Lofoten IKT
Offentlige tjenester og forvaltning
Vil du være med å lede arbeidet med å utvikle digitale kommuner og samtidig bo i verdens vakreste øyrike? Hvis svaret er ja, så har vi stillingen for deg! Lofoten IKT skal finne en ny leder som skal videreutvikle et interkommunalt IKT-samarbeid for kommunene i Lofoten.
Lofoten IKT er et IKT-samarbeid mellom kommunene Værøy, Moskenes, Flakstad, Vestvågøy og Vågan. Vågan kommune er vertskommune for dette samarbeidet. Kommunene har ca 24000 innbyggere, 2500 ansatte og 2500 skoleelever.
Kommunene har digitalt førstevalg som en målsetting for sine tjenester og dialog med innbyggere og næringsliv. På veien dit skal deler av kommunenes tjenester omgjøres til digitale prosesser og automatiske funksjoner der dette er hensiktsmessig, mens medarbeidere innen helse og skole skal få verktøy som hever kvaliteten på tjenestene. Vi søker en entusiastisk og engasjert leder som ønsker å ta grep i dette arbeidet!
Lofoten IKT er et sentralt verktøy for å realisere strategiene og søker en leder med ambisjoner og engasjement som kan videreutvikle enheten. Du vil få få en sentral rolle i arbeidet med å implementere vår digitaliseringsstrategi og inspirere andre dyktige medarbeidere i Lofoten IKT.
Arbeidsoppgaver:
- Videreutvikle Lofoten IKT som virksomhet
- Lede, delta og gi råd om riktige prioriteringer, samt koordinere gjennomføringen av digitaliseringsprosjekter i regionen og i den enkelte kommune
- Sørge for en helhetlig implementering av ny teknologi, der helheten i oppgaven og organiseringen av arbeidet blir ivaretatt
- Bidra til å implementere og videreutvikle digitaliseringsstrategien
- Tjenesteutvikling
- Bidra til å ivareta en trygg informasjonssikkerhet
Kvalifikasjoner:
- Universitets-/høyskoleutdanning med relevant studieretning, bachelor, mastergrad eller tilsvarende.
- Ledererfaring
- Erfaring fra utvikling og omstillingsprosesser
- Kompetanse til å vurdere potensialet og gevinstene ved digitalisering
- Kunnskap om teknologi og utviklingstrekk
- Evne til å forstå de forretningsmessige fordelene knyttet til digitalisering
- Sertifikat kl B
Personlige egenskaper:
- Evne til å engasjere og inspirere medarbeidere
- Analytisk, strategisk og strukturert
- Fleksibel og løsningsorientert
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Evne til å lede andre
- Stor gjennomføringsevne
Vi tilbyr:
- Godt arbeidsmiljø med gode kolleger
- Utfordrende arbeidsoppgaver
- Gode pensjons- og forsikringsvilkår
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
Företag
Vågan KommuneAnsökningstiden
06.02.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlige tjenester og forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
8305, SVOLVÆR
VÅGAN
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4921290Se här för andra jobb från Vågan Kommune
- Uppdaterad 20.12.2022