• Bedrift
    Vågan Kommune
  • Søknadsfrist
    06.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8305, SVOLVÆR
    VÅGAN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4921290
  • Se her for andre jobber fra Vågan Kommune
  • Oppdatert 20.12.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Vågan Kommune

Daglig leder i Lofoten IKT

Offentlige tjenester og forvaltning

Vil du være med å lede arbeidet med å utvikle digitale kommuner og samtidig bo i verdens vakreste øyrike? Hvis svaret er ja, så har vi stillingen for deg! Lofoten IKT skal finne en ny leder som skal videreutvikle et interkommunalt IKT-samarbeid for kommunene i Lofoten.

Lofoten IKT er et IKT-samarbeid mellom kommunene Værøy, Moskenes, Flakstad, Vestvågøy og Vågan. Vågan kommune er vertskommune for dette samarbeidet. Kommunene har ca 24000 innbyggere, 2500 ansatte og 2500 skoleelever.

Kommunene har digitalt førstevalg som en målsetting for sine tjenester og dialog med innbyggere og næringsliv. På veien dit skal deler av kommunenes tjenester omgjøres til digitale prosesser og automatiske funksjoner der dette er hensiktsmessig, mens medarbeidere innen helse og skole skal få verktøy som hever kvaliteten på tjenestene. Vi søker en entusiastisk og engasjert leder som ønsker å ta grep i dette arbeidet!

Lofoten IKT er et sentralt verktøy for å realisere strategiene og søker en leder med ambisjoner og engasjement som kan videreutvikle enheten. Du vil få få en sentral rolle i arbeidet med å implementere vår digitaliseringsstrategi og inspirere andre dyktige medarbeidere i Lofoten IKT.




Arbeidsoppgaver:

  • Videreutvikle Lofoten IKT som virksomhet
  • Lede, delta og gi råd om riktige prioriteringer, samt koordinere gjennomføringen av digitaliseringsprosjekter i regionen og i den enkelte kommune
  • Sørge for en helhetlig implementering av ny teknologi, der helheten i oppgaven og organiseringen av arbeidet blir ivaretatt
  • Bidra til å implementere og videreutvikle digitaliseringsstrategien
  • Tjenesteutvikling
  • Bidra til å ivareta en trygg informasjonssikkerhet

Kvalifikasjoner:

  • Universitets-/høyskoleutdanning med relevant studieretning, bachelor, mastergrad eller tilsvarende.
  • Ledererfaring
  • Erfaring fra utvikling og omstillingsprosesser
  • Kompetanse til å vurdere potensialet og gevinstene ved digitalisering
  • Kunnskap om teknologi og utviklingstrekk
  • Evne til å forstå de forretningsmessige fordelene knyttet til digitalisering
  • Sertifikat kl B

Personlige egenskaper:

  • Evne til å engasjere og inspirere medarbeidere
  • Analytisk, strategisk og strukturert
  • Fleksibel og løsningsorientert
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Evne til å lede andre
  • Stor gjennomføringsevne

Vi tilbyr:

  • Godt arbeidsmiljø med gode kolleger
  • Utfordrende arbeidsoppgaver
  • Gode pensjons- og forsikringsvilkår
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Vågan Kommune
  • Søknadsfrist
    06.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8305, SVOLVÆR
    VÅGAN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4921290
  • Se her for andre jobber fra Vågan Kommune
  • Oppdatert 20.12.2022