• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    28.02.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6071682
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

Byggesaksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi bygger og utvikler byen sammen! Sandnes er en pulserende kommune i sterk vekst, og ble kåret til "Norges mest attraktive by" i 2022.

Avdeling Bygning i Sandnes kommune består av Byggesak og Tilsyn, hvor kjerneoppgavene er å behandle alle typer byggesaker samt føre tilsyn og drive ulovlighetsoppfølging. Vår saksbehandling skal sikre innbyggerne god bokvalitet, sunne utemiljøer og likebehandling. I arbeidet med å sikre at kommunens oppgaver ivaretas etter plan og bygningsloven søker vi nye rådgivere - saksbehandlere, som sammen med dyktige kolleger skal bidra til at byggesaker blir behandlet på en riktig og effektiv måte.

Vi søker etter saksbehandler innen Byggesak, hvor vi ønsker deg med relevant bakgrunn som har interesse for offentlig forvaltning innenfor plan- og bygningsloven og øvrig relevant lovverk.

Avdelingen har pr. i dag 19 saksbehandlere inkludert 2 fagledere. Stillingen vil bli en del av et tverrfaglig miljø med høy kompetanse der samhandling står sterkt. Avdeling byggesak er organisert under virksomhetsområdet Samfunn, Plan og Bygg som består av tre avdelinger; Byplan, Samfunnsutvikling og Bygning (Byggesak og Tilsyn). Videre hører vi til under tjenesteområdet Byutvikling og teknisk.

Vi ser frem til å høre fra deg!

Kvalifikasjoner:

  • Jurist, ingeniør (BSc) eller siv.ingeniør (MSc) innen bygg og anlegg eller arkitekt.
  • Søker med annen relevant bakgrunn/erfaring innen de aktuelle fagområder kan bli vurdert.

  • Du må være god til å kommunisere på norsk både muntlig og skriftlig
  • Søker med annen relevant bakgrunn/erfaring innen de aktuelle fagområder kan bli vurdert.
  • Krav om norskferdigheter på nivå C1

  • Relevant erfaring innen fagområdet
  • Erfaring fra saksbehandling etter plan- og bygningsloven er en fordel
  • Erfaring fra arbeid i byggebransjen vil bli vektlagt

Personlige egenskaper:

  • Du er opptatt både av god forvaltning og god by- og stedsutvikling
  • Du har evne til å prioritere og gjennomføre arbeidsoppgavene med høy faglig kvalitet
  • Du er løsningsorientert og kan tilegne deg ny kunnskap raskt
  • Du har høy arbeidskapasitet og leverer oppgaver innen frist
  • Du har evnen til å jobbe selvstendig
  • Du liker å yte service og bidrar internt til kompetansedeling
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver med gode muligheter for faglig utvikling
En arbeidsplass som verdsetter høy kompetanse og ser verdien av etter- og tilleggsutdanning
Fantastiske kollegaer - med bred kontakt både innad mot andre medarbeidere, og utad mot publikum og andre fagmiljøer

  • Et godt tverrfaglig arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Opplæring/veiledning/kursing
  • Bil og sykkel til bruk ved møter, befaringer mv.
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    28.02.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6071682
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune